Politieonderzoek bij woning Burgh-Haamstede na mogelijke brandstichting

Toegevoegd: 18-01-2023, 11.30 uur
Door: Eugène Harthoorn

BURGH-HAAMSTEDE – De politie is momenteel bezig met een onderzoek naar de oorzaak van de woningbrand die vannacht plaatsvond aan het Sluispad in Burgh-Haamstede. Volgens de politie zijn er aanwijzingen van brandstichting.

De brand werd afgelopen nacht omstreeks 01.15 uur opgemerkt. Omdat de brand uitslaand was en het onbekend was of er personen of dieren in de woning aanwezig waren, werd er opgeschaald naar een middelbrand. Door snel optreden van de brandweerlieden was de brand na een half uur onder controle. De volledige woonkamer brandde uit.

Omdat de politie op dit moment aanwijzingen heeft van het feit dat er sprake is van brandstichting, hebben zij een onderzoek ingesteld. Meerdere eenheden van de Forensische Opsporing en de Technische Recherche zijn ter plaatse. Bij het onderzoek worden onder andere foto’s en een 3D-opname van de omgeving gemaakt.

In mei 2022 werd een vrouw bij hetzelfde huis ernstig mishandeld. Zij werd overgoten met een zuur. Ze raakte hierbij gewond en moest ter behandeling naar het ziekenhuis. De politie ging destijds uit van een incident in de relationele sfeer. Volgens de woordvoerder van de Politie Zeeland-West-Brabant wordt ook deze zaak meegenomen in het onderzoek. Of er een verband is tussen beide zaken is nog niet bekend. De politie doet geen verdere uitspraken in verband met het lopend onderzoek.