Arnemuidenaar aangehouden voor voetbalgerelateerde misdrijven

Toegevoegd: 20-01-2023, 13.56 uur
De persoon wordt verdacht van het plegen van voetbalgerelateerde misdrijven.
© Foto: Politie.nl
Door: Eugène Harthoorn

ARNEMUIDEN  - Vrijdagochtend zijn elf leden van de harde kern van Feyenoord aangehouden. Ze worden verdacht van bedreiging, belediging, intimidatie en brandstichting. Eén van de verdachten is afkomstig uit Arnemuiden.

De 11 verdachten hadden onder andere schokkende spandoeken getoond in Tirana. Op dit spandoek stonden onder andere doodsbedreigingen aan het gezin van Burgemeester Aboutaleb.  Daarnaast hebben de arrestanten de woning van een wethouder beklad en brand gesticht bij een sportschool van de voorzitter van de Roze Kameraden, gelegen aan de Brielselaan in Rotterdam.

De politie trad vanmorgen de woningen van de verdachten binnen. Hierbij werd gebruik gemaakt van het Team Parate Eenheid en diverse ondersteuningsgroepen uit het land. De aanhoudingen zijn het resultaat van een onderzoek van 1.5 jaar. De aangehouden mannen zijn tussen de 21 en 36 jaar oud. Eén van hen komt uit Arnemuiden.

‘Een team van rechercheurs is vrijgemaakt om zich volledig op voetbalgerelateerde misdrijven te richten. 'Het gaat om juridisch gezien kleine vergrijpen, openbare orde feiten, zoals vernieling of belediging. Maar het zijn vergrijpen met een enorme impact. Je huis is je veilige haven. Als dat volledig wordt ondergekalkt met discriminerende en dreigende teksten doet dat enorm veel met je gevoel van veiligheid', licht de teamleider toe. Met deze aanhoudingen wil de politie een duidelijk signaal afgeven dat de politie incidenten in de voetbalwereld onderzoekt en er ook naar handelt.

willem (21-1-2023 om 08:20)
dat zijn geen supporters, dat is puur reltuig. vernielen--grote smoelen en geweld. ziedaar een "supporter" laten opdraaien voor de aangerichte schadee en een paar maande eenzame opsluiting.. korte metten mee maken.
Ik (21-1-2023 om 07:43)
Er ligt al jaren een smet op Feyenoord. Maar waarom moet Feyenoord x op x boetes betalen voor zulk tuig. Het is nergens zo erg als daar. Laat zulke lui alles betalen en ze nooit meer toelaten bij wedstrijden. Ik ben niet voor die club omdat de spelers ook niet helemaal je van het zijn,maar dit gedrag is walgelijk.
Willem (20-1-2023 om 22:14)
Tegen een bal schoppen is tegenwoordig iets wat met geld en geweld gepaard gaat, afschaffen die handel, kijk lekker op TV. Geen andere sport maakt dit mee, maak er dan een einde aan, voetbal en aso's zijn in 1 woord te noemen, niet alleen in Nederland.
Jacob (20-1-2023 om 19:15)
Walgelijke lui die mijn club al heel veel geld heeft gekost van mij mogen die hersenlozen hoge boete krijgen de club betalen en de nor in.
Jac (20-1-2023 om 19:08)
Ze zijn blijkbaar toevallig fan van Feyenoord, maar dit heeft niets met voetbal te maken. Lomp en dom crimineel vandalistisch gedrag, en zo moet je het ook benoemen. Door dit tuig op de tribune durf je tegenwoordig met je kids niet meer naar een leuke wedstrijd toe
pietje (20-1-2023 om 18:07)
voetbal en sukkels