Geen files

Terneuzense mag in vrijheid onderzoek fraude afwachten

Toegevoegd: 26-01-2023, 16.52 uur - Update: 26-01-2023, 17.54 uur
Terneuzense mag in vrijheid onderzoek fraude afwachten
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

MIDDELBURG – De Terneuzense D.K. heeft donderdag in de rechtbank van Middelburg te horen gekregen dat haar verzoek tot opheffen of schorsen van haar hechtenis werd toegewezen. Ze wordt verdacht van fraude met vaccinatiebewijzen.

De vrouw wordt ervan verdacht als (voormalig) medewerkster van de GGD medio januari vorig jaar te hebben gefraudeerd met vaccinatiebewijzen. Samen met een andere vrouw gaf ze - dat wordt althans vermoed - 300 vaccinatiebewijzen uit, zonder dat de mensen waren gevaccineerd met het Covid-19 vaccin. Naast de fraude wordt de vrouw ook nog verdacht van het bezit van drugs. Twee andere verdachten, die ook bij de fraude zouden betrokken zijn geweest, werden na drie dagen cel al in vrijheid gesteld.

De vrouw kreeg voorlopige hechtenis opgelegd door de rechter. Hierop heeft haar raadsman een verzoek ingediend tot het opheffen of schorsen van deze hechtenis. Dit verzoek is toegewezen. Wanneer de zaak inhoudelijk wordt behandeld is nog niet bekend.

Zie ook: