Vader (33) en dochter (15) aangehouden voor brandstichting Sluispad Burgh-Haamstede

Toegevoegd: 30-01-2023, 10.26 uur
De vader en dochter worden verdacht van brandstichting bij een woning aan het Sluispad in Burgh-Haamstede.
© Foto: Eugène Harthoorn
Door: Eugène Harthoorn

BURGH-HAAMSTEDE – De politie heeft kort na de brand bij een woning aan het Sluispad in Burgh-Haamstede twee personen aangehouden voor brandstichting. Het gaat om een 33-jarige man uit Duitsland en zijn 15-jarige dochter.

De brand werd op 18 januari omstreeks 01.15 uur opgemerkt. Omdat er sprake was van een uitslaande brand werd er opgeschaald naar een middelbrand. De brandweer kwam met meerdere eenheden ter plaatse. Omdat er al snel het vermoeden was van brandstichting, werd er een onderzoek ingesteld.

De politie, hield ongeveer een half uur na de brand, op de A58 ter hoogte van Kapelle het tweetal aan. De verdachten zijn ingesloten. Daarnaast is de auto van de man voor onderzoek in beslag genomen. De verdachten zitten nog vast. Naargelang het onderzoek heeft de politie dit pas vandaag laten weten.

Daniel (31-1-2023 om 13:22)
Aufmachen!
Ineke (30-1-2023 om 13:37)
Vader zelf ook nog bijna kind. 33 jaar en dochter van 15? Zijn hersenen al vroeg tussen zijn benen gezakt. Vinden nooit meer de weg naar boven
Erik (30-1-2023 om 13:00)
@Willem; Precies, je kunt niet vroeg genoeg beginnen met de fijne kneepjes van het vak te leren...altijd handig als je gaat BBQ-en.
zeeuw (30-1-2023 om 12:15)
wat markeren de mensen allemaal is het niet neerteken schieten of brandstichting hebben ze niet anders te doen
WTF (30-1-2023 om 11:34)
Inderdaad @Willem kan altijd nog bij de brandweer gaan werken ey.
willem (30-1-2023 om 10:55)
jong geleerd--oud gedaan. mooi voorbeeld van pa--zo leert ze nog eens iets. meteen al een aantekening voor haar toekomstige cv.