120 Uur taakstraf geëist vanwege mishandeling met dood als gevolg Goes

Toegevoegd: 08-02-2023, 19.25 uur
120 Uur taakstraf geëist vanwege mishandeling met dood als gevolg Goes
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

MIDDELBURG - De Officier van Justitie in Middelburg heeft woensdag tegen de 39-jarige B. S. uit Goes een taakstraf van 120 uur geëist. De Goesenaar wordt verdacht van mishandeling met de dood als gevolg.

Zowel B. als het latere 74-jarige slachtoffer bevonden zich  eind november 2020 in een apotheek in Goes en het zoontje van B. zou zich overlastgevend hebben gedragen. Onder meer zou hij tegen de bejaarde man zijn gebotst. Die werd het gedrag van het ventje vermoedelijk een beetje beu en zou de jongen twee klappen hebben gegeven.

B. wilde een mogelijk derde klap verhinderen en kwam tussenbeide. Daarbij zou hij de oude man een duw hebben gegeven, waardoor ze beiden op de grond vielen. De man liep daarbij een gebroken heup op en werd enkele dagen daarna geopereerd. Door complicaties kwam hij kort na de operatie te overlijden.

De rechtbank doet op 22 februari uitspraak in deze zaak.

bram goeree (10-2-2023 om 09:16)
het kan dan wel niet de bedoeling zijn geweest om die oude man zo te duwen dat hij zijn heup zou breken ,maar dit en het overlijden van die oude man is wel een rechtstreeks gevolg van dit alles .waarom dit niet gewoon uitpraten ? maar ja met de korte lontjes van tegenwoordig schijnt dat niet meer te kunnen .verder ben ik eens met Sonja zeker dat opvoedingen vandaag de dag soms veel te kort schiet
timsalabim (10-2-2023 om 08:04)
Leuk verhaal Jan, maar denk nou eens even na hoe belachelijk het wel niet is dat je als volwassen man een kind gaat slaan... Als je dat serieus niet begrijpt zit er toch wel echt een steekje bij je los, ik vind het netzoiets als dat men een baby hard doorelkaar schud als deze aan het huilen is... Ik denk dat men echt niet begrijpt hoe snel iets mis kan gaan en hoe snel men schade kan aanrichten bij een ander zowel lichamelijk als geestelijk, voor je het weet sla je iemand dood je weet namelijk niet of de ander "iets mankeerd", ik bedoel, nu is er iemand overleden door een duw... En die vader staat voor die rechtbank omdat er door zijn toedoen iemand is overleden; dat begrijpt iedereen en er is volgens mij niemand die anders beweert.
Sonja (9-2-2023 om 15:24)
Wat een reacties weer van de dames , kind opvoeden gebeurt weinig meer, pa zegt hier tegen zijn kind dat het prima is vervelend te zijn en valt hierbij ook nog een ouder iemand aan, wat een goed voorbeeld, zou wel eens willen weten waarom die man 2 keer kon slaan, na 1 keer zou een kind al weg moeten rennen, maar dit is vast een heel brutaal kind ! Deze man had niet overleden als pa z'n jong manieren had geleerd , maar die heeft pa al duidelijk niet ! Je komt ze geregeld tegen in de winkel, alles pakken, teruggooien op grond zitten dreinen, schoppen naar ma, alles is tegenwoordig normaal, kun je nagaan hoe die zich thuis gedragen. Oppakken die vent voor mishandeling met dood tot gevolg !!
jan uit Vlissingen (9-2-2023 om 13:52)
@Timsalabim, kinderen slaan als ze iets doen wat JIJ niet leuk vindt??? Dit is duidelijk een zaak van oorzaak en gevolg, was dat kind normaal opgevoed dan had die die oudere man niet lopen jennen en had deze hem zeer zeker niet aangeraakt. De hoofdschuldige is die fijne en leuke papa die een prachtig voorbeeld heeft gegeven aan zijn onopgevoed kind.
Nina (9-2-2023 om 13:04)
De man had met zijn handen van het kind af moeten blijven en had kunnen verwachten dat na niet 1 maar 2 klappen de ouder zou ingrijpen. Dat je ouderlijk bent geeft je nog niet het recht om van je af te slaan. Zijn dood is door complicaties wie is daar schuldig aan? Het ziekenhuis die de operatie uitvoerde waarna de complicaties ontstonden? Of de man die zijn zoon beschermde? Of de overleden man zelf, want dit alles was niet gebeurd als hij het kind niet had geslagen?
Gaatjeniksaan (9-2-2023 om 11:51)
Oke wacht even, dus een kind is vervelend opvoeden was vroeger gewoon een schop of klap. Deze man heb een kind bik die alles mag want ja vinger uitsteken is kinderbescherming. Dan nog een hoog bejaarde man die een ventje die vervelend is een klap geven is ook niet echt normaal maar neem het hem niet kwalijk dat is de generatie tijd verschil. Dan duw je een oude man naar de grond oke kan. Vervolgens overlijd hij dat is gewoon moord, en dan 120 uur. Dus allemaal duw iemand die je niet mag naar de grond en als die later overlijd is maar 120 uur. Wie kies jij :)