Mishandeling met dood tot gevolg: 100 uur taakstraf

Toegevoegd: 22-02-2023, 16.58 uur
Mishandeling met dood tot gevolg: 100 uur taakstraf
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

MIDDELBURG - De 39-jarige B. S. uit Goes is door de Middelburgse rechtbank veroordeeld tot een taakstraf van 100 uur. Hij werd schuldig bevonden aan mishandeling met de dood als gevolg.

Tegen hem werd twee weken geleden een taakstraf van 120 uur was geëist is. De Goesenaar gaf eind november 2020 een medebezoeker van een apotheek in Goes een duw. De man, een 74-jarige inwoner van Goes, kwam daardoor te vallen en brak zijn heup. Het slachtoffer kwam kort na de operatie vanwege complicaties te overlijden.

S. werd schuldig bevonden aan mishandeling met de dood als gevolg. De rechtbank ziet een verband tussen de duw en het uiteindelijke overlijden. Aanleiding van de duw waren twee klappen die de Goesenaar aan een jongetje uitdeelde. Die was vervelend bezig, zorgde voor overlast en botste tegen het latere slachtoffer. Het slachtoffer was het gedrag kennelijk beu.

Tor (28-2-2023 om 00:55)
Blauw (26-02-2023). De vader is volledig schuldig aan dit ernstige incident. En niemand anders. De oude man heeft juist gehandeld. In gesprek gaan met de vader is nutteloze tijdverspilling. Een goede vader zou immers vanaf het moment van het betreden apotheek zijn kind onder controle hebben gehad. De Rechterlijke macht is al vele jaren volledig van het pad af. De vader dient een paar jaar opgeborgen te worden. Goed om zijn agressiviteit af te leren en zelf heropgevoed te worden. Daar zou zijn vervelende zoon ook weer van leren tijdens de afwezigheid van zijn "pappa". Met deze straf leren beiden er niets van, maar hebben wel ontzettend veel verdriet aangericht. Ik vind het een walgelijke vertoning. Het is echter aan de orde van dag.
Blauw (26-2-2023 om 18:29)
Sonja zo te lezen ben je aan het speculeren en het negatieve proberen te zien in de situatie. Wie weet was dat kind ook zwak ziek of zielig? Ze stonden in de apotheek. En dan nog: je probeert goed te praten dat kinderen worden geslagen. Geslagen! Door een vreemde volwassene. Je was er niet bij dus ik stel voor dat je het niet bij voorbaat al opneemt voor zo'n iemand. Oud of jong je blijft van kinderen af, hoe ouderwets je ook denkt. Meneer heeft een ongelukkige keuze gemaakt en kan het niet navertellen. Heel treurig maar dan nog moet je beter weten. Als je zulke agressie goedpraat (en verdedigt tegenover zo'n defensieve vader) dan zegt dat veel over wat je zelf in je kindertijd hebt moeten verdragen vrees ik. Leeft u in zo'n wereld?
Sonja (25-2-2023 om 13:33)
Norbert, in wat voor wereld leeft u, in de winkels kunnen kinderen zich als beesten gedragen en dan zegt pa of ma er niets van, dit is waarschijnlijk ook bij die apotheek gebeurt, ik vind zelf dat uitbaters eens in moeten grijpen, zijn ze verschuldigd tegen andere klanten, maar die zijn bang dat ze een grote bek krijgen dit is nu 2023 !!!, gebeurt ook in b.v. restaurant 's, weg gezellig etentje, kinderen worden, bij uitzondering, niet meer opgevoed, de meeste zijn aardsbrutaal en lawaaimakers, denken dankzij hun ouders dat alles mag !!!
Kevin (24-2-2023 om 09:19)
Zonder de details te weten kan ik me wel vinden in de uitspraak. Die oudere man had dat kind nooit mogen aanraken, hij had de ouder of eigenaar van de winkel kunnen aanspreken, of gewoon buiten kunnen wachten maar hij besloot te keren tot fysieke middelen dat mag nooit zeker niet tegen een kind. Overigens kan het gedrach van een kind vele redenen hebben, ze zijn niet voor niks in een apotheek. Ik snap ook goed dat je in een opwelling een man een duuw geeft als je ziet dat hij een kind slaat zonder er bij stil te staan dat deze kan vallen met de gevolgen die we zien, iemand zn leven hoeft hierdoor niet verwoest te worden omdat de kans waarschijnlijk niet bestaat dat dit nog eens gebeurd.
Tegenstrijdig (23-2-2023 om 19:28)
Erg naar dat zowel dader/slachtoffer is komen te overlijden. Niemand heeft het recht, hoe vervelend dan ook, om een kind te slaan. Vader heeft zijn kind beschermd. Daarintegen had de inmiddels overleden persoon, de ouder van het kind kunnen aanspreken op het gedrag, in plaats van te slaan. Opvoeding is tegenwoordig ook een kunst.
bram goeree (23-2-2023 om 18:32)