Wielrenners in botsing met auto bij Burgh-Haamstede

Toegevoegd: 05-03-2023, 10.38 uur
De wielrenners botsten op de personenauto.
© Foto: Eugène Harthoorn
Door: Eugène Harthoorn

BURGH-HAAMSTEDE – Zondagmorgen zijn bij Burgh-Haamstede twee wielrenners in botsing gekomen met een personenauto. Niemand raakte gewond.

Het ongeval gebeurde omstreeks 09.45 uur op het fietspad langs de Kraaijensteinweg. Ter hoogte van de Zandweg botsten de twee wielrenners tegen een personenauto. De personenauto had voorrang. Door de klap kwamen de fietsers ten val.

De opgeroepen ambulancemedewerkers hebben de beide fietsers onderzocht. Zij hoefden niet mee naar het ziekenhuis. De politie heeft het incident vastgelegd. De auto raakte beschadigd.

sat (6-3-2023 om 19:21)
Mar daar zijn verkeerregels en borden voor. Gevaarlijk zijn de persoonen die uit een auto stappen op de fiets en nergegs iet van aan trekken. Zeker clubje zondags. Zou helpen boetes optrekken en zelfde als met de auto.
Peter Quest (6-3-2023 om 17:01)
Ach wielrenners. Die hebben niets met verkeersregels. Die zijn de baas op de weg. Tenminste dat denken ze.
mar (6-3-2023 om 16:51)
Deze situatie was er ook in Brabant vorig jaar ben je lekker aan het fietsen, maakt niet uit wat voor, de speedpedelec rijdt ook veel harder en dan komt er ineens een auto van dachten wij een terrein en die moet je dan voorrang geven. Nergens is het hetzelfde, rotonde zus en andere zo.
Toon (6-3-2023 om 15:13)
Wielrennende (race) fietsers dienen onmiddellijk van de weg verwijderd te worden. Verkeersregels lappen ze aan hun laars. Een enkeling uitgezonderd. Als ze in groepsverband rijden zijn ze helemaal onuitstaanbaar en menen ze alle rechten te hebben. Racen moet je op een speciale racebaan doen. Elk normaal denkend mens probeert zo veilig mogelijk aan het verkeer deel te nemen. Deze categorie heeft maar 1 doel. De andere weggebruikers hinderen en in gevaar brengen. Het lijkt erop dat brave mensen als ze eenmaal op een racefiets rijden veranderen in asociale wegmisbruikers.
jacob (6-3-2023 om 10:29)
Wielrennende fietsers je komt ze vaak tegen al schreeuwend(een bel is te zwaar schijnbaar) om voorrang te krijgen en nu heeft een auto voorrang(duidelijk haaien tanden) en houden zij zich niet aan de verkeers regels zoals zo dikwijls. Dus? de schuldige is hier de wielrennende fietser. Als fietser moet je je aanpassen aan de situatie op de weg of fietspad niets meer en niets minder.
kees (6-3-2023 om 10:15)
Deze situatie is al zo sinds het verplaatsen van de N57. Al jaren dus. Verder is er helemaal geen sprake van een doorgaande weg, maar van kruisend verkeer. De hoofdrijbaan van de N57 ligt 40 meter verderop. En daarbij staan er gewoon borden die aangegeven dat het kruisend verkeer voor de fietsers voorrang hebben. Er is helemaal niets verwarrends aan wanneer je gewoon de verkeerstekens volgt en uit je doppen kijkt.