KNRM trekt voertuig los op strand Groede

Toegevoegd: 27-03-2023, 21.41 uur
Het voertuig had zich in het mulle zand vastgereden.
© Foto: KNRM Cadzand
Door: Eugène Harthoorn

GROEDE – De vrijwilligers van de KNRM van Cadzand hebben zondag het strand bij Groede een terreinwagen losgetrokken.

De vrijwilligers waren met hun Kusthulpverleningsvoertuig een verkenningsronde aan het rijden toen zij een terreinwagen op het strand bij Groede zagen rijden. Dit voertuig had wat moeite met he mulle zand.  Enige tijd later kwamen de opstappers het voertuig opnieuw tegen. Hij bleek zich vast te hebben gereden.

De bemanning heeft het voertuig losgetrokken en de bestuurder nog enig advies gegeven.

Johan (28-3-2023 om 14:39)
@Ja-Ja: Ziet u het al voor u: Je zit met je auto vast in het zand en er komt een hulpverleningsvoertuig voorbij. De hulpverleners stappen uit en vertellen je dat je zelf maar moet zien hoe je weer weg komt? Probeer ook eens een medemens te helpen die in problemen is. Het zou u sieren.
chan (28-3-2023 om 11:30)
Ja-Ja had die auto er met zn blote handen uitgetrokken natuurlijk....
Ja-Ja (28-3-2023 om 09:27)
Leuke oefening Die "vastzittende" auto heeft 4wiel aandrijving. Dus vastzitten is overdreven en laat hij eerst zijn voorwielen rechtzetten en zand voor alle wielen weg halen. Met lage versnelling had hij er echt wel uitgekomen.