Persoon overleden na val van schip Westdorpe

Toegevoegd: 30-03-2023, 20.48 uur - Update: 30-03-2023, 21.57 uur
Door: Eugène Harthoorn

WESTDORPE - Bij de Finlandweg in Westdorpe is donderdagavond iemand van een schip gevallen en in het water beland. Brandweerduikers hebben de persoon uit het water gehaald maar het slachtoffer is ondanks alle inspanningen overleden.

De brandweer, politie en ambulancedienst werden omstreeks 20.20 uur opgeroepen voor een melding van een persoon te water in het zijkanaal C bij de Finlandweg. Omdat er mogelijk meer medische zorg nodig was, werd ook de traumahelikopter uit Rotterdam opgeroepen.

De brandweer kwam met meerdere eenheden ter plaatse. Daarnaast werden ook twee duikteams opgeroepen om de vermiste persoon te zoeken. Omstreeks 20.55 uur meldde de Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) dat het slachtoffer onder water door duikers was gevonden. Het slachtoffer is vervolgens per boot naar de kade gebracht. Met behulp van een hoogwerker is het slachtoffer op de kant gebracht.

Op de wal is het slachtoffer behandeld door de ambulancemedewerkers en deskundigen van het Mobiel Medisch Team (MMT). Ondanks de inspanningen van de hulpdiensten is het slachtoffer overleden. De politie overlegt met de Arbeidsinspectie met betrekking tot een onderzoek.

Tuinman (30-3-2023 om 22:31)
Sterkte voor familie en vrienden. Wat erg om zo te gaan.