Politie: Beslag op hond Nablo weer opgeheven

Toegevoegd: 03-04-2023, 17.31 uur
De hond is overgedragen aan Stichting Dierenwelzijn Walcheren.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

MIDDELBURG - Het beslag dat gisteren werd gelegd nadat de vermiste hond Nablo na twee weken eindelijk was gevangen, is opgeheven. Dat meldt de politie zojuist.

Het dier ging er op 15 maart vandoor in het centrum van Middelburg. Hierna was de hond voortdurend op pad en zorgde deze voor gevaarlijke situaties op en langs de snelweg A58 en de provinciale weg N57. Zondagmiddag werd het dier gezien bij de kruising van de Segeerssingel en de Kruitmolenlaan in Middelburg. Een agent schoot vervolgens tevergeefs vier kogels richting de hond. Het dier kon niet worden gevangen maar later op de dag lukte dat wel.

Zondag werd de hond rond 17.30 uur gezien in de polder ten zuiden van Nieuw- en Sint Joosland. Toen de politie probeerde de hond met een politieauto in te sluiten, belandde het dier onder de auto. Nablo vluchtte een boerenerf op maar kon hiet uiteindelijk alsnog gevangen worden. Vanwege de verwondingen die het opgelopen bleek te hebben, is de Stichting Dierenwelzijn Walcheren met de hond naar een dierenarts gegaan. Hier werd vervolgens formeel beslag op de hond gelegd. Dit om meer gevaar te voorkomen, zo meldt de politie.

"Vandaag hebben agenten van de dierenpolitie - door een goede samenwerking en in contact met de opvang van Nablo - met succes aan een passende oplossing gewerkt. Hierdoor was het niet langer noodzakelijk om de hond in beslag te houden. De hond valt nu onder de goede zorgen van de Stichting Dierenwelzijn Walcheren, die op haar beurt contact onderhoudt met de officiële eigenaar in Spanje voor een passende toekomstige oplossing. Omdat er nu voldoende waarborgen zijn om herhaling te voorkomen, is daarmee de bemoeienis van de politie over de hond afgerond", aldus de politie.

Shannen (6-4-2023 om 11:07)
Wanted dead or alive
wim (6-4-2023 om 09:35)
ja laf om op een diertje te schieten ,en ja dat zg klem rijden was ook niet nodig ,arm lief diertje hoop dat je een goed baasje krijgt hier in nederland ,anders moet hij weer gaan zwerven
Y (5-4-2023 om 07:14)
Belachelijk! Op de bange hond schieten en bij het “klem rijden” belandt hij nog onder de auto, ik heb met tranen in mijn ogen dit bericht gelezen. Diep en diep triest
IND (4-4-2023 om 17:54)
Te bizar voor woorden, hierna was deze hond voortdurend op pad wat moet dit arme beest anders doen als onschendbare dienders heb tig keren proberen in te sluiten wat volgens mij de taak van een professionals is zoals een dierenasiel of dierenambulance gericht 4 keer schieten op zon onschuldig beest moet gestraft worden vindik
Moaiert (4-4-2023 om 14:32)
Goed gehandeld door de politie (en desbetreffende agent) wat mij betreft. Als het beestje op de A58 had gelopen en hierdoor een ungeluk had veroorzaakt waarbij doden zouden vallen dan zou het leed mijns inziens vele malen groter zijn. Als je niet voor een hond kan zorgen, neem er dan geen, grote 'dierenvrienden'.
Sonja (4-4-2023 om 13:35)
die zogenaamde Partij voor de dieren moet zich eens tegen alle importhonden van Spanje, Roemenië etc. gaan verzetten, alleen maar ellende, er zoeken in NL genoeg dieren een baasje !!!!