Meerdere aanhoudingen bij visserijcontrole in Vlissingen

Toegevoegd: 14-04-2023, 02.13 uur
Door: Eugène Harthoorn

VLISSINGEN - De politie heeft in de nacht van donderdag op vrijdag twee vishandelaren aangehouden. Zij worden verdacht van het handelen in 'zwarte vis'. De politie deed met een groot aantal agenten invallen op diverse vissersboten in de haven van Vlissingen.

Omstreeks 00.15 uur werden er door de politie meerdere invallen gedaan op de visboten die aangemeerd lagen aan de Vismijn bij de Visserijkade in Vlissingen. De aanwezige bemanning werd direct door de agenten gecontroleerd. Ondertussen controleerden andere agenten de schepen. De politie is naar verwachting nog de gehele nacht bezig met het onderzoeken van de boten en de lading. De politie is op zoek naar 'zwarte vis'. Met 'zwarte vis' wordt onder andere ondermaatse vis bedoeld.

De invallen zijn in gang gezet op basis van een onderzoek van de Landelijke Recherche en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit. In kader van het onderzoek heeft de politie ook twee vishandelaren aangehouden. Zij zijn in hun woningen in de provincie aangehouden. De politie kwam met ongeveer 150 man ter plekke. De politie zal alle bemanningsleden verhoren. De bemanningsleden worden, zo meldt de woordvoerder van de politie, niet als verdachten gezien.

ikke (16-4-2023 om 11:03)
@ emergo wat is zwant ?? doe jij dat nu
Vlissinger (15-4-2023 om 14:59)
De narcistische gekken met hun reacties hier haal je er zo weer stuk voor stuk uit. De politie moet weer op de hak genomen worden want er zijn weer wetten overtreden. En dan willen die types met hun ééncellige hersentjes dat de politie wegkijkt want anders zullen ze hier wel even de politie zwart komen maken. Ik zeg, goed werk van de politie die dat gajes aanpakt. Bij deze hoop ik dat er meer en vaker op deze misstanden wordt gecontroleerd. Beetje het ecosysteem naar de klote helpen omdat geld in hun ogen belangrijker is? Echt niet! Aanpakken dat tuig!
klaar (15-4-2023 om 13:55)
nu hebben we de Nederlandse burger , de Nederlandse boer, de Nederlandse visser pesten,, en als er echt iets gebeurd zeggen we ..... we hebben een onderbezetting ?????
Inwoner (14-4-2023 om 20:25)
Nice....steekpartijen, schietpartijen, diefstal, inbraken....maar wel 150 man op weten te trommelen voor ondermaatse vis.
Emergo (14-4-2023 om 18:55)
@Ikke Je zwant op een ongeliooflijke manier.
Ja (14-4-2023 om 17:05)
Belachelijk vertoon handen op de rug! Zwaar criminelen