Man in Terneuzen ten val met elektrische step

Toegevoegd: 28-04-2023, 16.53 uur
Man in Terneuzen ten val met elektrische step
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

TERNEUZEN – Een man is donderdagavond gewond geraakt bij een ongeval op de Axelsestraat in Terneuzen. De man was ten val gekomen met zijn step.

Het ongeval gebeurde omstreeks 19.10 uur ter hoogte van de Jacob Catsstraat in Terneuzen. Volgens de woordvoerder van de politie reed de man op het moment van het ongeval met zijn elektrische step over het trottoir. Door onbekende oorzaak reed de man tegen een lantaarnpaal en raakte gewond.

De politie, ambulancemedewerkers en een traumahelikopter werden opgeroepen om de gewonde man te helpen. Uiteindelijk is het slachtoffer per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De traumahelikopter is gecanceld. De politie ter plaatse meldde dat de step niet in het verkeer is toegestaan.

Frans (30-4-2023 om 07:50)
De beste man krijgt een flinke rekening! Want hij is niet verzekerd op zo ding! Weg met die stepjes! Wel een val helm voor een snor scooter van 25 kmph maar niks voor een e-step of e-bike die gaan nog harder !
Tom (29-4-2023 om 20:35)
Geen medelijden mee. Enige tijd geleden zat een Oostenrijker op een step tegen mijn auto. Had niets bij en peerde hem. Paar leuke krassen verder dus. Gewoon keihard straffen, geen kenteken en wel met een gemotoriseerd voertuig de weg op, flinke boetes uitdelen.
Zeur (28-4-2023 om 23:18)
De meeste ongelukken zijn eerder dom of roekeloos, ipv pech. Moeten al die mensen dan maar volledig opdraaien voor de kosten van de hulpdiensten? Ondertussen klagen over de verloedering van de verzorgingsstaat, maar ohje als iemand met een electrische step valt, dan mag hij naast zijn medische leed op nog veel meer blaren zitten, geknipt en geschoren door het pek halen! Vanuitgaande dat deze persoon niet in levensgevaar is of blijvend letsel heeft, kan hij een boete tegemoet zien wegens zijn overtreding van de wvw, wellicht wordt zijn step verbeurd verklaart (indien die nog rijbaar is). Dat lijkt me wel genoeg om zijn lesje te leren. Verder wordt de patiënt gewoon geholpen, zoals dat behoort in een ontwikkeld land.
optimist (28-4-2023 om 20:56)
@ik, je kan ook TE lekker in je vel zitten, en iedereen pamperen die stomme verkeersovertredingen maakt. Die meneer wist zelf ook wel dat die dingen verboden zijn, maar nam toch het risico. Eigen schuld, dikke bult...toch?
Archaios (28-4-2023 om 20:19)
Play stupid games, win stupid prizes
Ik (28-4-2023 om 19:40)
Triest dat mensen zeggen dat je geen medelijden moet hebben omdat die stepjes verboden zijn, alsof het dan niet meer erg is als ze zwaar letsel heeft, de mensen die zo praten zitten ws niet lekker in hun vel, vol haat.