Duiker omgekomen bij Zuid Langeweg Dreischor

Toegevoegd: 07-05-2023, 15.41 uur - Update: 07-05-2023, 17.11 uur
Foto 7 van 15

Arnold (8-5-2023 om 21:31)
Weer van die wijsneuzen die een tragisch bericht aanpakken om even flink te doen met hun zogenaamde expertise. Al zouden ze gelijk hebben, daar hebben we het slachtoffer niet mee terug en zijn de nabestaanden niet mee getroost. Het trieste is, dat ze geen gelijk hebben en dus met hun gebral het slachtoffer een trap na geven en daarmee de nabestaanden schofferen. Van de website van de PADI: Een ervaren duiker kan met de juiste training en uitrusting, en als de duiker zich bewust is van de risico's van soloduiken en deze aanvaardt, op verantwoorde wijze zonder buddy gaan duiken. Soloduiken is een avontuurlijke activiteit die niet voor iedereen geschikt is, maar die wel een plek in de duiksport heeft. Ik wens de nabestaanden veel sterkte.
Emergo (8-5-2023 om 14:53)
@Schouwenaar: Als u het gelaten had bij de eerste zin was het prima geweest De rest is gezien de situatie volstrekt overbodig.
C. van der Have (8-5-2023 om 12:29)
Als duik brevet houder weet ik dat je niet alleen hoort te duiken. Waar is deze man zijn "buddy"?
Harmen van den Heuvel (8-5-2023 om 00:33)
Ik ken de overledene goed, ruim 20 jaar Het was iemand met een enorme duikervaring, meer dan de meeste duikers. In 2022 heb ik zeker 25 duiken met deze persoon gemaakt. En vaak samen op reis geweest. Of de persoon alleen dook of met een buddy. Dat maakt weinig uit. Auto of motor rijden en parachutespringen doe je meestal ook alleen. Een duik instructeur die een intro duik maakt of met een leerling duikt is eigenlijk ook alleen. Ik wens iedereen die de persoon kent alle sterkte toe, om dit verlies te verwerken.
Schouwenaar (7-5-2023 om 17:24)
Helaas is de betrokkene overleden, veel sterkte voor de nabestaanden en de hulpdiensten . Maar tijdens mijn opleiding tot PADI-duiker is mij geleerd om altijd met een buddy te duiken. Had mss niks uitgemaakt maar het blijft apart dat men duikt zonder buddy, je buddy is je levenslijn.