Woning uitgebrand Prinses Beatrixstraat Middelburg

Toegevoegd: 12-05-2023, 01.48 uur - Update: 12-05-2023, 03.27 uur
Door: Eugène Harthoorn & Roland de Jong

MIDDELBURG - Aan de Prinses Beatrixstraat in Middelburg is in de nacht van donderdag op vrijdag een benedenwoning volledig uitgebrand. De bovenwoning liep ook forse schade op. Bij de brand raakte niemand gewond.

Al snel nadat de brand rond 01.10 uur was ontdekt, sloegen de vlammen uit de benedenwoning. De brandweer schaalde op naar middelbrand en direct werden meerdere blusvoertuigen en een ladderwagen ter plaatse gestuurd. Naast de brandweer kwamen ook twee ambulances naar het brandadres. Rond 02.00 uur werd het sein 'brand meester' gegeven.

De brandweer zette ter plaatse meteen in op het voorkomen van uitbreiding. Dit was succesvol want de brand is niet overgeslagen naar de bovenwoning en de naastgelegen woning. De bovenwoning heeft wel forse rookschade opgelopen, zo laat een woordvoerder van de Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) weten. De benedenwoning is onbewoonbaar verklaard. ​Voor de bewoner(s) wordt vervangende woonruimte gezocht.

Toen de brand uitbrak was er volgens de VRZ niemand in de benedenwoning aanwezig. De bewoners van de bovenwoning en de naastgelegen woning konden op tijd naar buiten komen. Wel werd één bewoner door ambulancepersoneel gecontroleerd vanwege rookinhalatie. Het slachtoffer hoefde niet mee naar het ziekenhuis.

Stichting Salvage is ter plaatse om de bewoners te ondersteunen bij de afhandeling van de schade.

bewoner middelburg bezorgd (12-5-2023 om 12:49)
Laatste tijd veel geweld in de buurt... drugs.... Wat zouden de bewoners hier gedaan hebben ? huis brand niet zomaar uit het niets af, laat de politie ook eens onderzoek doen, je weet het natuurlijk nooit maarja. altijd scherp zijn om het schorriemorrie er tussen uit te plukken. verdacht...
Pollewops (12-5-2023 om 08:49)
Da's de tweede keer in korte tijd. Zorgelijk. Sterkte aan de bewoners!