KNRM opent vandaag deuren voor publiek

Toegevoegd: 13-05-2023, 09.48 uur - Update: 13-05-2023, 13.02 uur
KNRM opent vandaag deuren voor publiek
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

VROUWENPOLDER - De KNRM houdt vandaag, zaterdag 13 mei, een open dag op vrijwel al haar stations in Zeeland. De vrijwilligers nemen je mee in het werk dat zij uitvoeren.

Op deze dag is het mogelijk om de reddingsmaterialen te bekijken die de vrijwilligers geregeld gebruiken voor het uitvoeren van hun (reddings)werkzaamheden. Daarnaast kan je onder andere zien hoe een overlevingspak eruitziet. Ook is het mogelijk om mee te varen met één van de reddingsboten.

Daarnaast willen de vrijwilligers ook graag met u in gesprek over alle vragen die u mogelijk heeft over de KNRM en het vrijwilligerswerk. Bij enkele locaties zullen ook andere hulpdiensten aanwezig zijn. De open dag duurt van 10.00 uur tot 16.00 uur.

De deelnemende stations zijn: KNRM Cadzand, KNRM Breskens, KNRM Hansweert, KNRM Veere en KNRM Neeltje Jans. KNRM Westkapelle doet dit jaar niet mee vanwege andere evenementen.