Scholieren verzamelen geld voor afgebrande hooischuur

Toegevoegd: 03-12-2005, 09.56 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

VLISSINGEN - Leerlingen van de Vlissingse vestiging van de Christenlijke Scholengemeenschap Walcheren (CSW) hebben ongeveer vierduizend euro bij elkaar gelopen voor manege Paardoes in Vlissingen. Het geld werd verzameld door een sponsorloop die onderdeel uitmaakte van een dropping.

Paardoes, onderdeel van stichting Arduin, werd in september zwaar gedupeerd nadat de hooischuur van de manege volledig uitbrande als gevolg van brandstichting. Nu, zes weken later, is de schade-afhandeling nog steeds niet rond. De manege zit echter wel met een schade van ongeveer 150.000 euro.

De eigenaar van de manege verwacht echter dat men niet het volledige bedrag terug krijgt van de verzekering. Het geld dat de Vlissingse scholieren bij elkaar hebben gelopen is dan ook erg welkom.