1 file van totaal 4 km

Brand in schuur Oudelande mogelijk aangestoken, bewoner aangehouden

Toegevoegd: 01-06-2023, 13.52 uur - Update: 01-06-2023, 16.59 uur
Door: Reinoud Hiemstra

OUDELANDE - De politie heeft donderdag in Oudelande de bewoner van de woning waarnaast in de nacht van woensdag op donderdag brand heeft gewoed, aangehouden. Dit heeft de politie laten weten.

In de nacht van woensdag op donderdag werden de hulpdiensten rond 03.30 uur gealarmeerd voor een brand bij een woning aan de Tolhoekweg in Oudelande. Toen de eerste hulpdiensten ter plaatse kwamen, bleek al snel dat er sprake was van een grote brand in een schuur. De brandweer schaalde op en zette meer brandweerlieden in.

De brandweer heeft volop ingezet op het bestrijden van de brand. De brandweer heeft de brand in de woning kunnen blussen. De schuur is echter in vlammen opgegaan. Naar aanleiding van de brand is de politie een onderzoek gestart. In dit onderzoek is de 51-jarige bewoner van de woning aangehouden op verdenking van brandstichting. "De man is ingesloten voor verhoor", aldus de politie.

@ INEKE (2-6-2023 om 08:43)
Anderhalf jaar ....en de meeste mensen met een caravan of camper konden gewoon op pad. Niet zo overdrijven, pubers....kinderen en pubers die hadden her zwaar!
De Roode (1-6-2023 om 17:05)
Ik hoop van harte voor de getroffenen dat ze goed verzekerd zijn en dat de verzekeraar zich niet achter opzet of fraude gaat verstoppen. Wat is zoiets nog waard tegenwoordig.
Kees (1-6-2023 om 16:15)
Als dat waar is gooi je je eigen glazen in, zeker als er in verleden conflict zou liggen met de gemeente.
R (1-6-2023 om 15:11)
Oei!
Ineke (1-6-2023 om 14:59)
Als deze brand inderdaad is aangestoken besef hij dan voor hoeveel mensen hij de vakantie verpest? Na jaren van corona kan je er dan eindelijk zonder veel aanpassingen van een vakantie genieten en dan dit.
vanpuffelen (1-6-2023 om 14:36)
Wat een pech voor de caravan bezitters , net nu het een beetje beter weer word.