1 file van totaal 3 km

Zeeuwen scoren op brandweerwedstrijd

Toegevoegd: 09-06-2007, 22.22 uur

GENNEP - De brandweer van 's-Gravenpolder heeft zaterdag de eerste plaats behaald op de gewestelijke wedstrijden in het Limburgse Gennep.

De wedstrijd speelde zich af op een zogeheten TAS-HD baan. De brandweerlieden kregen een scenario voorgeschoteld waarbij er sprake was van een woningbrand waarbij nog mensen in het pand aanwezig waren. Toen de brandweer arriveerde stond er één persoon op het balkon. Deze sprong vervolgens naar beneden en liep hierbij verschillende breuken en verwondingen op. Een ander was nog in de woning en moest onder begeleiding van twee stralen hoge druk gered worden.

Met het behalen van de eerste plaats heeft 's-Gravenpolder een plekje veroverd op de landelijke wedstrijden die op 15 september worden gehouden in het Zuid-Hollandse Sommelsdijk. De andere Zeeuwse deelnemers (Stavenisse en Bruinisse) eindigden op een latere plaats (resp. 6e en 8e) en gaan zodoende niet mee. De ploeg van Wemeldinge gaat wel naar de finale. Zij behaalden op 2 juni al een eerste plaats bij de wedstrijden in de gemeente Reimerswaal.

Zaterdag vonden er overigens ook jeugdbrandweerwedstrijden plaats in Amstelveen. Een flink aantal Zeeuwse ploegen deed aan die wedstrijden mee. Enkele van hen wisten zich te plaatsen voor de landelijke finale die in oktober wordt gehouden.

Op zaterdag 16 juni staat Middelburg ook in het teken van brandweerwedstrijden. De drie beste ploegen van die dag mogen naar de landelijke klasse 112-finale in Oudenbosch.