Weggelopen jongens aangehouden

Toegevoegd: 26-07-2007, 23.18 uur
Door: Politie Zeeland

OOSTBURG - In de buurt van de skatebaan in Oostburg werden vanmorgen, tijdens een onderzoek naar een inbraak in een verenigingsgebouw in de Baljuw Veltersweg, twee weggelopen 16-jarige Belgische jongens uit Oostkamp en Roeselare aangetroffen.

Zij bekenden de afgelopen nacht ingebroken te hebben in het verenigingsgebouw en daar een laptop te hebben gestolen.Ook hadden zij drie bromfietsen gestolen in de Prins Mauritsstraat, de Vaartstraat en de Weststraat.

De bromfietsen werden teruggevonden en aan de eigenaren teruggegeven. De laptop legden zij, toen de politie in zicht kwam, achter een hindernis op de skatebaan, waarvandaan een 15-jarige Oostburgse jongen, die in het gezelschap van de Belgen was, deze meenam. Hij werd aangehouden en de laptop is, evenals de bromfietsen, terug naar de eigenaar.

De twee Belgische jongens, die het weglopen ondertussen beu waren en graag terug wilden, zijn overgedragen aan de Belgische polite.