Nieuwe gator voor strandwacht Dishoek

Toegevoegd: 03-08-2007, 20.15 uur

DISHOEK - Er werd al wat langer mee gereden, maar vrijdag werd het pas officieel. De strandwachtpost van Dishoek heeft een nieuwe gator.

Dit kleine dieselvoertuig is speciaal geschikt voor het rijden over het strand en de duinen. Het wordt ingezet bij hulpverleningen, maar de meeste ritjes maken de strandwachten met bejaarden, gehandicapten en anderen die moeite hebben met het wandelen over de overgang Kaapduin.

Ook vrouwen die een kindje verwachten maken geregeld gebruik van de diensten van de strandwacht.Velen van hen zouden zonder de gator niet of nauwelijks meer op het strand kunnen komen en de gebruikers zijn dan ook vol lof.

Het voertuig is officieel eigendom van de Stichting Strandexploitatie Walcheren, de organisatie achter de strandwachtpost in Dishoek. Het oude voertuig was aan vervanging toe, maar het vervangen werd uitgesteld vanwege de hoge kosten. Doordat onder meer de Provincie Zeeland, de gemeente Veere, de Rabobank en de Lions Club Vlissingen mee hebben betaalt, is het nieuwe voertuig er toch gekomen.

Mensen die gebruik willen maken van de diensten van het voertuig kunnen voor meer informatie contact opnemen met de strandwacht via het telefoonnummer 0118-551341.