Poging brandstichting stadhuis Vlissingen

Toegevoegd: 02-11-2007, 17.01 uur
Door: Politie Zeeland

VLISSINGEN - Vrijdag rond 01.30 uur was een melding binnengekomen dat door een drietal jongeren iets in brand werd gestoken op de trappen van het Stadhuis in Vlissingen.

Op het moment dat twee agenten richting het Stadhuis gingen, kwamen hen twee jongens tegemoet gefietst die voldeden aan het opgegeven signalement. De twee jongens, een 14-jarige Vlissinger en een 18-jarige Middelburger, werden ter plaatse aangehouden op verdenking van brandstichting.

Bij een fouillering bleek een van de jongens in het bezit te zijn van een viertal aanmaakblokjes die voor nader onderzoek in beslag werden genomen. De jongens werden overgebracht naar het politiebureau voor verhoor. Door de agenten werd het kleine brandje direkt gedoofd.

De twee jongens zijn na verhoor weer in vrijheid gesteld.