Drie lichtgewonden bij keukenbrand

Toegevoegd: 12-01-2008, 22.15 uur
Door: Aart van Oosten

OOST-SOUBURG - Op zaterdag 12 januari werd om 19.08 uur brand gemeld in een keuken van een woning aan de Prins Hendrikstraat in Oost-Souburg. Hierop werden de tankautospuit van de post Oost-Souburg en de hoogwerker van de post Vlissingen beiden van de Stadsgewestelijke brandweer gealarmeerd.

Bij aankomst van het eerste voertuig bleek de brand reeds grotendeels te zijn geblust. Eén van de in de woning aanwezige personen had een brandende pan vet in de tuin gebracht, een buurman had met een blusdeken de brand verder vrijwel geblust. De persoon die de pan vet buiten zetten liep lichte brandwonden aan zijn hand op.

Daarnaast hadden deze twee personen met een andere aanwezige rook ingeademd. Een gealarmeerde ambulance heeft de drie personen onderzocht en ter plaatse behandeld aan hun lichte verwondingen. De brandweer heeft de woning gecontroleerd en geventileerd. Daarnaast zijn voor de zekerheid metingen uitgevoerd in de woning en de naastliggende woningen.

Een vertegenwoordiger van de woningstichting is ter plaatse gekomen. In de keuken had de brand een klein deel van de elektrische installatie aangetast. De stichting Salvage zal ter plaatse verdere schadebeperkende maatregelen nemen.

De schade bleef beperkt tot lichte brandschade, roetschade en waterschade in en bij de keuken, in de rest van de woning ontstond wel roetschade. De bewoonster zal de nacht elders doorbrengen.

Omstreeks 20.30 uur waren alle voertuigen weer terug op hun posten, in totaal zijn een tiental brandweerlieden ingezet.