Clubgebouw Wemeldinge uitgebrand

Toegevoegd: 20-02-2008, 08.29 uur
Door: Provinciale Zeeuwse Courant
WEMELDINGE - De pyromaan van Wemeldinge heeft weer toegeslagen. Het clubgebouw van motorclub De Sproeier aan de Oude Polderweg is gisteravond tegen 22.00 uur zo goed als vernield.

Voorzitter Arjan Fase van de motorclub gaf aan dat er volgens politie en brandweer zonder twijfel sprake is van brandstichting. De vereinging schat de schade op zeker 20.000 euro.

De brandweer van Wemeldinge is al het hele weekeinde in actie geweest. Zondag voor een binnenbrand aan de Wilhelminastraat waarbij een hond omkwam en van vrijdag op zaterdag voor een uitslaande brand in bungalowpark De Oesterbaai.

De recentste branden, inclusief die waarbij een monumentale boerenschuur in de as werd gelegd (3 januari), doen zich voor aan de oostkant van het dorp.