Pyromaan zaait onrust in Wemeldinge

Toegevoegd: 20-02-2008, 17.27 uur
Door: Provinciale Zeeuwse Courant
WEMELDINGE - Inwoners van Wemeldinge maken zich zorgen over de volgende daad van de pyromaan die naar alle waarschijnlijkheid actief is in het dorp.

"Vooral mensen in het buitengebied en eigenaren van houten schuurtjes maken zich zorgen. Zo zijn er mensen die 's nachts uit bed gaan om te kijken of alles nog in orde is", zegt burgemeester Siebe Kramer van de gemeente Kapelle. Volgens hem is de politie druk doende om de brandstichter op te sporen. "Een heel onderzoeksteam is druk bezig met de branden."

Dat er een brandstichter in Wemeldinge actief is, is zeker. "Er is tenslotte een man gezien die benzine bij de sporthal sprenkelde", zegt Kramer. Dat incident was de aanleiding voor de Zeeuwse recherche en de plaatselijke politie om samen een 'breed onderzoek' in te stellen. Gisternacht sloeg de pyromaan voor het laatst toe. Toen ging het clubhuis van motorclub De Sproeier grotendeels in vlammen op.