Schermen moeten rotonde veiliger maken

Toegevoegd: 27-02-2008, 09.00 uur
MIDDELBURG - Sinds dinsdag staan er op de rotonde bij de Schroeweg in Middelburg twee grote schermen. De gemeente denkt dat de schermen de zichtbaarheid van de rotonde verhogen en dat de schermen dus bijdragen aan een verbetering van de verkeersveiligheid.

Op de schermen, zeven meter breed en twee meter hoog, staan afbeeldingen die betrekking hebben op de gemeente Middelburg. Zo is de rondvaartboot te zien en staan er foto's uit de omgeving van Middelburg. De doeken staan er tijdelijk. Ze moeten over enige tijd plaatsmaken voor een 'beeldbepalend object', vermoedelijk een kunstwerk.

Op de rotonde, gelegen ter hoogte van de Mortiereboulevard, gebeurden in het verleden regelmatig ongelukken. Enkele keren was er sprake van ernstig letsel. Veel verkeersgebruikers verklaarden na de botsingen dat zij de rotonde niet goed hadden gezien. In het verleden werden daarom meerdere opvallende borden geplaatst. Dat bleek niet voldoende en zodoende heeft de gemeente besloten tot deze nieuwe maatregel.