Brandweerduiker overleden na ongeluk

Toegevoegd: 13-03-2008, 02.58 uur

WESTDORPE - De duiker die woensdagochtend in kritieke toestand werd gebracht na het ongeluk tijdens de zoektocht naar de auto van de vermiste Aarnout Zegers, is overleden. Dat hebben de gemeente Terneuzen en de politie afzonderlijk van elkaar bekend gemaakt. Naar de toedracht van het ongeval is inmiddels een onderzoek gestart.

De 38-jarige Wim Matthijssen, lid van de Terneuzense brandweerduikgroep, raakte rond 11.00 uur ernstig in de problemen. Hij werd behandeld door de ambulancedienst en het personeel van een medisch urgentieteam uit België. Het slachtoffer werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis in Gent gebracht. Daar overleed hij later op de dag aan zijn letsel.

De directe betrokkenen van het brandweerkorps zijn vanavond in een bijeenkomst persoonlijk ingelicht door burgemeester Jan Lonink. Lonink in een persverklaring: "Met verdriet is door de gemeente en het brandweerkorps dit nieuws ontvangen. Via persoonlijke weg zal ik de betrokken familie mijn condoleances namens de gemeente en het korps overbrengen. Ik wil mijn oprechte medeleven betuigen aan alle nabestaanden, kennissen en collega’s."

Zie ook:
- Condoleanceregister voor omgekomen duiker Terneuzen