Belgische duiker (35) nog steeds vermist

Toegevoegd: 07-04-2008, 09.09 uur
Belgische duiker (35) nog steeds vermist

SINT PHILIPSLAND - De tweede zoekactie naar de vermiste 35-jarige Belgische duiker in de Oosterschelde bij het voormalige veer in Anna Jacobapolder maandag heeft er niet toe geleid dat de man is gevonden. Dinsdag wordt er verder gezocht.

Er werd onder meer gezocht met geavanceerde sonar-apparatuur van de Koninklijke Marine. Zondag werd ook al urenlang gezocht naar de 35-jarige Belgische man, die op 35 meter diepte vermoedelijk in ernstige problemen is gekomen.

De man was met enkele anderen gaan duiken. Toen zij elkaar onder water kwijtraakten gingen zijn twee buddy's naar boven, maar bleef de man onder water. Daarop werd groot alarm geslagen en rukten de hulpdiensten massaal uit naar de ongevalslocatie.

Aan het einde van de middag was de man echter nog steeds niet terecht en omdat de man slechts voor één uur perslucht bij zich had, was de kans dat de man nog levend werd gevonden niet meer aanwezig.

Aan het einde van de ochtend hadden de hulpverleners het plan van aanpak rond en ging de nieuwe zoekactie weer van start. Deze tweede zoekactie staat onder leiding van de waterpolitie van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD). De actie leverde via de sonarapparatuur wel een plaats op waar morgen -dinsdag- opnieuw gedoken zal worden om het lichaam van de man te vinden.

Aan de nieuwe zoekactie deden ook leden van de duik- en demonteergroep (DDG) van de marine mee. Zij kunnen zoekslagen onder water maken op plaatsen waar de sonarapparatuur een 'verdachte situatie' ontdekt.

Zie ook:
Zoektocht vermiste duiker Sint-Philipsland gestaakt (06-04-2008)

Anton (12-4-2008 om 17:12)
Vandaag hebben ze weer opnieuw naar de vermiste duiker uit België gezocht. De waterpolitie zocht het ondiepe water af, ook was er een politiehelikopter ingezet, die zocht meer op de drooggevallen slikken en schorren met de daarbij behorende kreken.Rond 1600 uur zijn ze gestopt.
Jan-Willem Kempeneers (8-4-2008 om 18:30)
Net om zes uur was er nog niets gevonden. Mij is niet bekend of ook morgen nog gezocht zal worden, maar ik neem aan van wel.
Peer (8-4-2008 om 08:52)
(Helaas) grote kans dat ie helemaal niet meer gevonden wordt, door plaatvalling kan ie bedolven liggen onder het zand, er zijn er meerdere die nooit meer gevonden zijn, hoe triest dit ook is. Vraag me serieus af of er een sport is waarbij meer doden per jaar vallen.
Damion (7-4-2008 om 22:18)
ik denk dat de duiker gwn door de stroming buiten het meer is gezogen. Maarjah het is triest voor familie en vrienden dat die nog niet is gevonden, zou ze buddy geen signaal afgeven waar die zich bevind als die is zouden uitvinden;)
Piet Heyn (7-4-2008 om 16:27)
Geburt steeds vaker. Snap niet dat iedereen daar zomaar mag duiken.
Marjolein (7-4-2008 om 14:07)
Ernstig!! Hopelijk vinden ze hem nog.