Hoge druk brandweerwedstrijd in Dreischor

Toegevoegd: 11-05-1991, 12.13 uur
Hoge druk brandweerwedstrijd in Dreischor
Door: Jan Snoey

DREISCHOR - Op zaterdag 11 mei, een dag voor de grote brand bij Boon Chemie op Arnestein in Middelburg, werden brandweerwedstrijden hoge druk gehouden in Dreischor.

De melding betrof een pand aan de Langezandweg 2. Op de aanrijroute stond een vrachtwagen dwars op de weg geparkeerd, die eerst door de Middelburgse ploeg met vereende krachten opzij geduwd moest worden.

Ter plaatse op het brandadres werden twee slachtoffers uit het pand gehaald. Nadat de brand en de uitbreiding waren geblust, werd er snel opgeruimd en ingepakt.

De Middelburgse ploeg behaalde bij deze wedstrijd een vierde plaats.