Brandweer Stadsgewest zoekt vrijwilligers

Toegevoegd: 22-04-2008, 09.39 uur
MIDDELBURG - De Stadsgewestelijke brandweer Vlissingen/Middel-
burg is op zoek naar diverse nieuwe vrijwillige brandweerlieden. Het
gaat om zowel mannen als vrouwen.

Het korps zoekt in eerste instantie naar nieuwe krachten voor de
post Olympiaweg in Vlissingen. Er worden echter ook nieuwe spuit-
gasten gezocht voor de kazerne aan de Marie Curieweg in Oost-Souburg.

Mensen die vanuit het niets in de brandweerwereld willen stappen
krijgen een basiscursus van één jaar. Daarna komen er vervolgcur-
sussen en kan er worden meegedraaid met de uitrukdiensten. Wel zijn er wekelijkse oefenavonden om de kennis en vaardigheden op peil te houden.

Voor meer informatie kunt u tijdens werktijden contact opnemen met Wim van Haveren (Hoofd van de afdeling Technische dienst Logistiek en Repressie) of Tom Duim (Officier Technische dienst, Logistiek en Repressie) via het telefoonnummer 0118-494500.

Via de website van de Stadsgewestelijke brandweer kunt u een sollicitatieformulier invullen.

Mike Brandm (22-4-2008 om 20:40)
Hihi met mij conditie is ook niks mee maar je hebt gelijk: het hangt af hoe je tegen de opleiding/eissen aan kijkt. Leuke avond, Mike.
Mariska (22-4-2008 om 20:02)
Blijkt dat er met mijn conditie niks mis is, ben er door gekomen. En zwaar en eng is maar hoe je er tegen over staat. Ik zeg ook niet dat het een eitje is, maar met de juiste instelling kom je een heel eind. En Mike ken ik jou dan?
Mike Brandm (22-4-2008 om 17:24)
Ik weet bij welke korps Mariska zit (het meest westlijke korps van Walcheren). Alleen de keuring kan wat zwaar zijn. De ademluchtoefingen zijn niet zwaar: 10l iter fles (300 bar), een sportduiker heeft soms een zwaardere fles op zijn rug. Voor de brandweer heb je een redelijk conditie nodig.
Vrijwilliger (22-4-2008 om 14:04)
Uit welk korps kom je dan? Ik kan me herinneren dat de keuringsronde + menig ademluchtoefeningen toch erg pittig waren! Ben benieuwd in welke topsport-conditie jij dan verkeerd, maar 'niks zwaars of engs aan' wil ik toch niet zeggen..Ben het wel met je eens dat er meer vrouwen moeten solliciteren!!
Mariska (22-4-2008 om 13:00)
Vrouwen van Zeeland kom uit je stoel en meld je aan, niks engs of zwaars aan. Ik doe het ook met veel plezier.