Terneuzen waarschuwt voor oplichters infogids

Toegevoegd: 25-04-2008, 14.52 uur
TERNEUZEN - De gemeente Terneuzen waarschuwt voor oplich-
ters. Het gaat om werknemers van een bedrijf die advertentie-
ruimte verkopen voor een niet bestaande gemeentegids.

Volgens Terneuzen gaat het onder meer om het bedrijf 'Advies BV'
uit Eindhoven, welke advertenties zou verkopen voor een gemeente-
lijke infogids voor 2008/2009. Mensen die ingaan op het aanbod
krijgen achteraf een rekening van ruim 980 euro.

De gemeente Terneuzen benadrukt voor de officiële gemeentegids 2008-2009 alleen samen te werken met het bedrijf Lokaal Totaal/De Telefoongids BV in Amsterdam/Eindhoven. Een basisvermelding in de gemeentegids voor non-profit organisaties, maatschappelijke instellingen, verenigingen en clubs is gratis.

De gemeente raadt instanties aan om alert te zijn. Mocht u een verdachte rekening krijgen, wordt u geadviseerd deze niet te betalen en een kopie van de rekening te sturen aan de gemeente Terneuzen: afdeling communicatie, postbus 35, 4530 AA in Terneuzen.

De gemeente en Lokaal Totaal geven in een persbericht aan juridische stappen te gaan ondernemen.