Arrestatie bij onrustige start Koninginnedag

Toegevoegd: 30-04-2008, 10.41 uur
Arrestatie bij onrustige start Koninginnedag
ZAAMSLAG - Koninginnedag is vannacht in Zaamslag onrustig gestart. De politie moest optreden tegen een groep van 15 tot 20 man. De politie heeft één persoon aangehouden.

De groep had op het dak van een gebouw een knalapparaat geplaatst en in werking gezet. Ook werden er verkeersborden gedemonteerd, werden de ruiten van de muziektent uit de sponning getrapt en werd van houten pallets een vreugdevuur gemaakt. Ook werd een autoband van een politiewagen lekgestoken.

De meeste jeugdigen hadden volgens de politie behoorlijk wat alcohol gedronken en de lege bierblikjes lagen overal in het dorp verspreid. Een 17-jarige Terneuzenaar werd op het Plein aangehouden.

Nadat hij enkele malen gevorderd was weg te gaan, deed hij dit uiteindelijk. De jongeman maakte echter wel beledigende opmerkingen naar de politie. Zodoende werd hij opgepakt. De 17-jarige kreeg uiteindelijk drie bekeuringen: één voor de belediging, één omdat hij niet gelijk wegging toen de politie dat vorderde en nog één omdat hij geen identiteitsbewijs kon tonen.

Hoe groot de ontstane schade precies is, is nog niet bekend.

Fam.vdvisse (3-5-2008 om 22:48)
Ze moeten al dat rot alcohol eens allemaal afschafen en een verbod op plaatsen want ze maken iedereen kapot met drank in hun lijf. Ze moeten glad geen alcohol meer schenken voor de jeugd, alleen voor ouderen die er wel fatsoenlijk mee omgaan. Drank maakt alles kapot wat een ander lieft heeft.
Stef (2-5-2008 om 20:51)
En als er dan een man is die er iets van zegt slaan ze die gewoon dood. Op drugs staat een verbod. Wordt tijd dat er op alcohol ook zo'n verbod komt. Drank maakt alles kapot wat een ander lieft heeft.
Patty (2-5-2008 om 18:29)
Allemaal oppakkken die 20 man en laat ze maar eens betalen voor het leed dat ze aandoen aan familie van overledene.
Een bezorgde burger (2-5-2008 om 17:48)
De politie mag hier toch niet tegen optreden want het zijn toch allemaal kinderen, net als bij de scholierenprotesten van een aantal maanden geleden? Nou van mij mag het wel en hard ook!
Poohbeertje (2-5-2008 om 17:12)
Dit soort stoort zich nergens aan. Vaak nog aangemoedigd door de ouders. In de Stijn Streuvelsstraat in Terneuzen worden auto's vernield, ruiten van woningen ingegooid en de ouders staan erbij te lachen. Aangifte wordt op het politiebureau afgedaan als 'ze moeten toch ergens spelen'...
Een burger (1-5-2008 om 18:22)
Bij vernielingen de daders met hun voor en achternaam in de krant zeten. Dan is het snel over hoor.