Verdachte (17) Zaamslag langer vast

Toegevoegd: 07-05-2008, 17.58 uur
MIDDELBURG - De hechtenis van de 17-jarige jongen uit Terneuzen die wordt verdacht van de fatale mishandeling in Zaamslag is verlengd met veertien dagen.

De jongen is door de rechter-commissaris van de rechtbank in Middelburg in bewaring gesteld. De andere verdachte, een 16-jarige jongen uit Zaamslag wordt inmiddels officieel verdacht van moord.

Uit de sectie op het slachtoffer, de 56-jarige Peter Herwegh, is immers gebleken dat hij overleden is aan de gevolgen van een klap op het hoofd met een hard voorwerp.

De 16-jarige verdachte zal zowel door een psychiater als psycholoog worden onderzocht, aldus het Openbaar Ministerie.

Het onderzoek naar aanleiding van het overlijden van het slachtoffer is nog steeds gaande. Meerdere aanhoudingen worden ook nog steeds niet uitgesloten.

Zie ook:
- Uitvaart Herwegh zaterdag in besloten kring (07-05-2008)
- Lonink: Politie was alert genoeg in Zaamslag (05-05-2008)
- Lonink: Herwegh tipte politie na rellen (03-05-2008)
- Premier Balkenende betoont medeleven (03-05-2008)
- Verdachten Zaamslag nog dagen vast (02-05-2008)
- Zwaar mishandelde man Zaamslag overleden (02-05-2008)
- Bijeenkomst voor inwoners Zaamslag (01-05-2008)
- Weer verdachte mishandeling Zaamslag opgepakt (01-05-2008)
- Arrestatie na onrustige start Koninginnedag Zaamslag (30-04-2008)
- Hevig bloedende man op straat in Zaamslag (30-04-2008)

Jantje (15-5-2008 om 23:22)
Ik wens de fam van het slachtoffer veel sterkte by het verlies maaar ik hoop dat Nederland eens wakker wordt. De wet flink aan scherpen en niet van die zielige onderzoeken, straffen die jongen. Opsluiten en de sleutel weggooien. Het is te gek voor woorden.
Ronald (15-5-2008 om 16:44)
Beste Hannie: Besef je wel dat uit onderzoek is gebleken dat geweld op televisie en internet hoogstens een kleine dan wel te verwaarlozen invloed heeft op geweldadig gedrag bij jongeren. Laat staan op normen en waarden.
Hannie (9-5-2008 om 20:48)
Beseffen we ook dat we de vervaging van normen en waarden allemaal te danken hebben aan de vele geweldadige en grensvervagende programma's die er te zien zijn op internet en televisie. En dat allemaal onder het mom dat alles moet kunnen. Staan we er dan nog van te kijken dat er zoiets gebeurd?
Ik (9-5-2008 om 19:04)
De grootste oorzaak ligt bij de Zeeuwse politie. Zij doen niets!!! Het is hier al jaren een racecircuit (bebouwde kom). Onlangs werd ik aangevallen op eigen terrein - politie wilde geen PV maken. Er was maar 1 oplossing: verhuizen. De politie moet de orde handhaven, maar dit gebeurt hier niet.
Iemand (9-5-2008 om 18:59)
Zeeuwse moeder, als jij iets 100x moet vragen aan je puber, ben je al verkeerd bezig toch? Mijn vader vroeg het niet hoor, nee!! hij ZEI het 1x. en voldeed ik daar niet aan, dan was ik de volgende 3 weekenden thuis op de bank. En na die 3 weken ben je als puber niet meer zo vergeetachtig hoor.
Iemand (9-5-2008 om 18:30)
Heel goed Joost, zo zie ik het ook. Als ik vóór 1:00 niet binnen was, dan kon ik de volgende 3 weekenden thuis doorbrengen, en kwam ik de deur niet uit. Maar klaarblijkelijk hebben deze ouders dit niet kunnen bedenken. Nu is hun zoontje prooi geworden. Tenminste, als Peter familie van mij was wel.