Brandweer verslagen om dood collega's

Toegevoegd: 09-05-2008, 21.29 uur
MIDDELBURG - De Zeeuwse brandweerkorpsen en de Veiligheids-regio Zeeland hebben verslagen gereageerd op de dood van drie brandweermannen bij een brand in het Drentse Yde De Punt.

Dat is te lezen op de site van de Veiligheidsregio Zeeland. Op de site staat een steunbetuiging aan de nabestaanden en hun collega's. De drie brandweerlieden van de blusploeg Eelde, Egbert Ubels, Raymond Patrick Soyer en Anne Kregel kwamen om tijdens het blussen van een grote brand in een scheepswerf.

In de brandweerwereld doet het drama van vrijdagmiddag denken aan een andere, grote verwoestende brand. Op 23 maart 2003 kwamen bij een brand in een kerk in Haarlem ook drie brandweermannen om het leven.

De Zeeuwse brandweerofficieren zijn vrijdagavond via hun piepers gealarmeerd over het overlijden van de brandweerlieden. De komende dagen zal de Nederlandse Vereniging voor Brandweerzorg en Rampenbestrijding (NVBR) bekend maken hoe de Nederlandse korpsen aandacht kunnen schenken aan het drama.

Vonck (10-5-2008 om 18:08)
Verschrikkelijk! Risico van het vak? Snap niet dat je dat durft te zeggen. We moeten trots op ze zijn! Deze mannen zijn omgekomen terwijl ze vochten voor onze veiligheid. Een beetje respect kan wel. Wil de nabestaanden van deze mannen dan ook alle sterkte toewensen in deze moeilijke periode..
Zeeuw (10-5-2008 om 13:33)
@ lezer, wat is dat nou? Gaan zeggen dat het risico van het vak is? Het gevaar is aanwezig maarùh ben blij dat er een brandweer bestaat. Je leven opofferen voor een ander(zijn eigendommen) dan zeg ik niet meer risico van 't vak.
Lezer (10-5-2008 om 09:10)
Aan de andere kant weten ze dat hun vak niet volkomen veilig is.
Ron van den Berge (10-5-2008 om 09:04)
Mijn eerste gedachten gaan uiteraard uit naar de directe familie en het getroffen korps.. Onlangs heb ik zelf nog mee mogen maken hoe het voelt om afscheid te nemen van een brandweercollega. Dat gevoel is niet te beschrijven.......
Reinier (9-5-2008 om 23:18)
Erg gecondoleert en veel sterkte voor collega's en nabestaanden.
Roel van de pol (9-5-2008 om 22:22)
Allereerst wil ik mijn medeleven uit spreken aan alle collega,s van het getroffen korps en ook natuurlijk alle nabestaanden. Als vrijwillig brandweerman weet ik hoe makkelijk je zegt als de pieper gaat; er is een brandje hoor, tot zodadelijk!