Nieuwsbrief Politie: Meld overlast Sluiskil

Toegevoegd: 16-05-2008, 10.39 uur
SLUISKIL - De politie roept in haar vrijdag gelanceerde Terneuzense digitale nieuwsbrief de inwoners van Sluiskil op om overlast en strafbare feiten te melden. In het Zeeuws-Vlaamse dorp zorgen jongeren al maanden regelmatig voor problemen.

Tijdens de openbare jaarvergadering van de dorpsraad Sluiskil in februari kwam het probleem uitgebreid naar voren. In het dorp worden veel vernielingen gepleegd en de jeugd wordt hiervoor verantwoordelijk gehouden.

De inwoners waren echter ontevreden over de aanpak door de politie. Daarom werd samen met de gemeente Terneuzen, de Stichting Jeugd- en Jongerenwerk, het Sociaal Kultureel Initiatief (SKI) en de dorpsraad een gezamenlijk actieplan gemaakt.

Inmiddels heeft het wijkteam Sas van Gent besloten extra aandacht te schenken aan de problemen en extra toezicht te houden. De Stichting Jeugd- en Jongerenwerk gaat samen met het SKI aan de slag om jongeren aan te spreken op hun gedrag.

De politie denkt echter dat er geen einde kan komen aan de problemen als inwoners van het dorp niet met voldoende informatie komen over de daders en de problemen zie zij veroorzaken. Ze roept daarom in de nieuwsbrief mensen op om bij constatering van strafbare feiten of overlast te bellen met het servicenummer van de politie: 0900-8844.

Ro (16-5-2008 om 18:13)
Het probleem word nu min of meer door geschoven naar de bewoners van Sluiskil. Trek je les uit de recente gebeurtenis in de omstreek. Het feit wil wel dat een aantal dit aardig zat is en van mening is dit zelf maar eens op te lossen. Foto's liggen bij de politie, en actie..??
Randy (16-5-2008 om 17:58)
Ik vind dat jullie allemaal heel erg kinderachtig bezig zijn! Jullie doen alsof wij criminelen zijn... Enigste wat wij doen is daarzo bij elkaar komen, praten, lachen, plezier maken, beetje voetballen. En nog maken jullie er een probleem van. Ik sta zelf vaak bij de super. Heb nooit iets misdaan.
Peter (16-5-2008 om 16:25)
Ze roepen op te melden, ze roepen niet op om zelf in te grijpen en eigen rechter te spelen...
Piet (16-5-2008 om 15:24)
Al die excessen zoals we al vele voorbeelden van hebben gezien, komen voort uit de laksheid, en afwachtende houding van politie, en natuurlijk de ouders spelen hierin een belangrijke rol. Als ik in mijn jeugd iets verknalde, werd ik thuis een kopje kleiner gemaakt, en kon enkele weken thuis blijven
Leendert (16-5-2008 om 14:54)
Mensen maak je eigen niet zo druk om het geen wat de politie doet en niet doet. De politie doet meer dan je denk en er zijn ook andere zaken die gedaan moeten worden. Deze dingen hebben de tijd nodig en de politie moet ook goede informatie hebben om een dader aan te houden of te bekeuren.
Henk (16-5-2008 om 14:42)
Volgens mij wordt nu de goedwillende burger aangesproken om te melden wat er gebeurt. Wanneer je als burger al iets doet, krijg je verschijnselen als in Zaamslag! Is dat dan wat we willen. Politiek en Politie neem je verantwoordelijk en ga de regels handhaven!