Nieuwsbrief Politie: Meld overlast Sluiskil

Toegevoegd: 16-05-2008, 10.39 uur
SLUISKIL - De politie roept in haar vrijdag gelanceerde Terneuzense digitale nieuwsbrief de inwoners van Sluiskil op om overlast en strafbare feiten te melden. In het Zeeuws-Vlaamse dorp zorgen jongeren al maanden regelmatig voor problemen.

Tijdens de openbare jaarvergadering van de dorpsraad Sluiskil in februari kwam het probleem uitgebreid naar voren. In het dorp worden veel vernielingen gepleegd en de jeugd wordt hiervoor verantwoordelijk gehouden.

De inwoners waren echter ontevreden over de aanpak door de politie. Daarom werd samen met de gemeente Terneuzen, de Stichting Jeugd- en Jongerenwerk, het Sociaal Kultureel Initiatief (SKI) en de dorpsraad een gezamenlijk actieplan gemaakt.

Inmiddels heeft het wijkteam Sas van Gent besloten extra aandacht te schenken aan de problemen en extra toezicht te houden. De Stichting Jeugd- en Jongerenwerk gaat samen met het SKI aan de slag om jongeren aan te spreken op hun gedrag.

De politie denkt echter dat er geen einde kan komen aan de problemen als inwoners van het dorp niet met voldoende informatie komen over de daders en de problemen zie zij veroorzaken. Ze roept daarom in de nieuwsbrief mensen op om bij constatering van strafbare feiten of overlast te bellen met het servicenummer van de politie: 0900-8844.

Marc (16-5-2008 om 13:53)
De politie zou misschien beter eens iets doortastender optreden. Het argument om incidenten door te melden is belachelijk, bij eerdere vernielingen is daderinformatie doorgegeven en er zijn zelfs foto's van gemaakt. Jammer dat met alle informatie die is doorgegeven niets of weinig wordt gedaan.
John (16-5-2008 om 13:28)
Het lijkt me een schone taak van de opvoeder op er in eerste plaats voor te zorgen dat kindlief 's avonds laat niet over straat zwalkt en zich schuldig maakt aan vernielingen en het veroorzaken van overlast. Een betere woonomgeving begint bij jezelf!
John (16-5-2008 om 13:28)
Die gasten houden zich ook altijd vervelend op bij de pinautomaat. Een beetje met een bal op de muur schieten, terwijl er 20 meter verderop gewoon een groot grasveld is. Is te hopen dat er snel iets aan gedaan wordt, want mensen irriteren zich er dood aan!
Ex inwoonster (16-5-2008 om 12:56)
Als de jeugd bij de meermarkt staat is dat ook niet goed. Beetje voetballen met muziek erbij, wat mogen ze nog wel? Kijk naar je eigen. We zijn allemaal jong geweest of niet? Stonden ook met groepje vrienden maar nu is het eeneens samenzwering... Belachelijk!
Ex bewoonster (16-5-2008 om 11:23)
Je moet tegenwoordig uitkijken om de jongeren aan te spreken op hun gedrag, want voor je het weet worden je hersen ingeslagen met een hamer. Zoals het voorval in Zaamslag. Ik bedenk mijn eigen ook wel 2x om iets te zeggen tegen zulke jongeren dit is geen taak voor de normale mens meer.
Marja (16-5-2008 om 10:54)