Nieuwsbrief Politie: Meld overlast Sluiskil

Toegevoegd: 16-05-2008, 10.39 uur
SLUISKIL - De politie roept in haar vrijdag gelanceerde Terneuzense digitale nieuwsbrief de inwoners van Sluiskil op om overlast en strafbare feiten te melden. In het Zeeuws-Vlaamse dorp zorgen jongeren al maanden regelmatig voor problemen.

Tijdens de openbare jaarvergadering van de dorpsraad Sluiskil in februari kwam het probleem uitgebreid naar voren. In het dorp worden veel vernielingen gepleegd en de jeugd wordt hiervoor verantwoordelijk gehouden.

De inwoners waren echter ontevreden over de aanpak door de politie. Daarom werd samen met de gemeente Terneuzen, de Stichting Jeugd- en Jongerenwerk, het Sociaal Kultureel Initiatief (SKI) en de dorpsraad een gezamenlijk actieplan gemaakt.

Inmiddels heeft het wijkteam Sas van Gent besloten extra aandacht te schenken aan de problemen en extra toezicht te houden. De Stichting Jeugd- en Jongerenwerk gaat samen met het SKI aan de slag om jongeren aan te spreken op hun gedrag.

De politie denkt echter dat er geen einde kan komen aan de problemen als inwoners van het dorp niet met voldoende informatie komen over de daders en de problemen zie zij veroorzaken. Ze roept daarom in de nieuwsbrief mensen op om bij constatering van strafbare feiten of overlast te bellen met het servicenummer van de politie: 0900-8844.

Hans arissen (23-5-2008 om 22:57)
Laguna (18-5-2008 om 02:24)
Meestal zijn het enkele jongeren (meestal niet eens van sluiskil) die het voor de rest verzieken. We zouden die gasten eens een flinke pak slaag moeten geven. We moeten niet bang zijn want de meeste zijn toch maar mee lopers want die rennen dan huilend vlug terug naar hun moeder.
Kristy (16-5-2008 om 22:55)
Dit is al een hele tijd aan de gang en ook al jaren. Maar er wordt veel te weinig aan gedaan. Tot het een keer echt misloopt zoals op koninginnedag op Zaamslag. Ik hoop dat diegenen die verantwoordelijk zijn er ook voor opdraaien en niet de burgers. Want wie betalen er nu voor, belastingbetalers!
John (16-5-2008 om 21:50)
Niet iedereen over een kam scheren wordt er gezegd. Met oud en nieuw is er raam uigeblazen bij de kerk, de brievenbus naast de Spar is gesloopt en nu weg! En regelmatig wordt er iets kapot gemaakt bij de pinautomaat. Misschien verdwijnt die ook wel binnenkort? Dit is allemaal door kabouters gedaan.
Jessica (16-5-2008 om 19:33)
Als politie weet wie die vernielingen hebebn gedaan, waarom wordt er dan niks mee gedaan. Ik vind dat hangen bij de spar ook maar niks en de reacties die ik hier lees, zijn er toch een aantal die behoorlijk in de verdediging schieten. Maar goed hopelijk is het snel weer rustig in het dorp.
Moeder (16-5-2008 om 19:16)
John Ro en Gerben nooit jong geweest? Stonden jullie nooit met een groepje vrienden. Ze hebben gewoon geen plek om te ballen en te hangen en lol te maken. Scheer niet iedereen over een kam!