Jongetje (7) zwaar gewond bij ongeval

Toegevoegd: 31-05-2008, 11.50 uur
Jongetje (7) zwaar gewond bij ongeval
Door: Manfred Berrevoets
DREISCHOR - Bij een ongeval op de Gaanderseweg in Dreischor is zaterdagmorgen rond tien voor elf een 7-jarig jongetje zwaar gewond geraakt.

Op het land was men bezig met een plantmachine om plantjes in de grond te zetten. Op deze machine zitten aan de achterzijde mensen die telkens een plantje in de grond zetten. Het jongetje liep hier naast en is vermoedelijk gevallen waarbij hij met zijn been bekneld kwam te zitten.

De hulpdiensten rukten met diverse voertuigen uit om het slachtoffer te helpen. Ook werd er een traumahelikopter uit Rotterdam ingezet. Het jongetje is per helikopter overgebracht naar een ziekenhuis, over zijn toestand en verwondingen is nog niks bekend.

Hubschrauber (31-5-2008 om 22:07)
Het is dus wel degelijk een Duitse heli, die ter vervanging is ingehuurd. Hij is eigendom van de ADAC Luftrettung GmbH, de Duitse ANWB zogezegd.
Dave (31-5-2008 om 21:33)
Regelmatig gebeuren ongelukken zoals deze in de agrarische sector. Wordt het niet tijd voor wetgeving, zodat minderjarigen beschermd worden tegen dit soort gevaren. In andere bedrijfstakken zegt de Arbo-wet bijvoorbeeld dat jongeren onder de 16 bepaalde werkzaamheden niet mogen uitvoeren.
Jaap (31-5-2008 om 19:35)
De hulp zoals Mark voor ogen stelt is door de hulpdiensten op professionele wijze verleend. Hopelijk valt het allemaal mee. Heel veel sterkte toegewenst aan het jonge ventje en zijn familie.
Jordy (31-5-2008 om 18:44)
De lifeline 2 PH-ULP is defect vandaar de reserve heli.
Pleeg (31-5-2008 om 18:25)
Inderdaad is deze heli een vervanger van de Lifeline 2 Rotterdam. Triest, zulke ongelukken, Het is makkelijk te zeggen dat kinderen weg moeten blijven bij dergelijke voertuigen, maar een kind is snel en onbezonnen, dus een ongeluk zit dan in een klein hoekje.
Mark (31-5-2008 om 17:42)
Het is geen heli uit duitsland maar een Adac heli die door Nederland word gebruikt. De lifeliner van Groningen is ook zo'n Adac heli. Wellicht is dit een reserveheli omdat de LL2 in onderhoud is o.i.d.? Het belangrijkste is dat ze er komen en dat er hulp kan worden verleend. Sterkte!