Broer dode Belg: 'Willy was niet depressief'

Toegevoegd: 05-06-2008, 09.53 uur

MIDDELBURG - De 50-jarige Willy Creve die twee weken geleden dood werd gevonden in een auto in het Kanaal van Gent naar Terneuzen was tijdens zijn verdwijning 19 jaar geleden niet depressief. Dat heeft zijn broer Alex deze week verklaard tegenover de Belgische krant 'Het Nieuwsblad'.

Creve, commandant in het leger, verdween in de nacht van 2 op 3 februari 1989. Hij was vrijgezel en woonde nog thuis bij zijn moeder. Hij was de bewuste avond met vrienden wat gaan drinken in een café in Zelzate, maar daarna niet meer teruggekeerd, aldus de familie van de man in de krant.

Na de verdwijning van de man werd door het Belgische leger een grootscheepse zoekactie op touw gezet.

De streek werd met helikopters afgezocht en ook het Kanaal van Gent naar Terneuzen werd onderzocht. Een peilboot kon toen de auto van de man echter niet vinden. De familie vermoedt echter dat de man met zijn auto in het kanaal terecht is gekomen en dat het voertuig door de stroming is meegesleurd naar Nederland, waar de auto ook werd gevonden.

Volgens de familie van de militair is het het meest waarschiinlijk dat er sprake is geweest van een ongeluk. Willy Creve zou een levenslustige man geweest zijn die 'helemaal niet depressief' was. De familie vindt het een grote opluchting dat er nu zekerheid is over het lot van Creve.

Zie ook:
Dode in auto inderdaad vermiste Belg (04-06-2008)
- Dode in auto vermoedelijk vermiste Belg (02-06-2008)
- Onderzoek naar vondst dode in auto Terneuzen (26-05-2008)

Karel (5-6-2008 om 18:56)
Heel veel sterkte toegewenst erg dat je zoiets mee moet maken
Arjan (5-6-2008 om 14:42)
Dat zo´n auto dan zo ver wordt meegesleurd joh..
Reinier (5-6-2008 om 11:25)
Maar toch mooi voor de familie dat hij nu gevonden is, dan kunnen ze het een plaatsje geven over wat er met hem is gebeurd, als nog veel sterkte!!!
Mimi (5-6-2008 om 11:05)
Wat verschrikkelijk dat die familie 19 jaar in onzekerheid heeft gezeten...