Actie tegen verplaatsing brandweerpost

Toegevoegd: 06-06-2008, 16.09 uur
Actie tegen verplaatsing brandweerpost
'S-HEER ARENDSKERKE - De brandweergroep van 's-Heer Arendskerke heeft vrijdagmiddag actie gevoerd tegen de voorgenomen verplaatsing van hun kazerne naar Goes-West.

De spuitgasten hingen halverwege de middag spandoeken op zodat tijdens de opening van het opgeknapte dorpshuis ' Heer Arendhuis' aan de Torenring in het dorp ook de aandacht werd gevestigd op de sluiting van de aangrenzende brandweerpost.

Eind mei werd bekend dat de brandweerkazerne van 's-Heer Arendskerke definitief moest sluiten om te kunnen voldoen voor alle richtlijnen voor de aanrijtijden. Het gebouw van de post ’s-Heer Arendskerke voldoet daarnaast niet meer aan de arbo-eisen. Een ingrijpende verbouwing zou daarom in de toekomst noodzakelijk zijn. De spuitgasten van 's-Heer Arendskerke willen echter dat hun post blijft bestaan.

Door de sluiting van de kazerne in 's-Heer Arendskerke moet er een nieuwe post komen aan de westkant van de stad Goes. Deze post zal alleen actief zijn buiten kantooruren en zal volgens de brandweer 15 vrijwilligers gaan tellen. Een aantal vrijwilligers die nu op de post ’s-Heer Arendskerke actief zijn, kunnen overstappen naar de post in Goes-West.

Met de verplaatsing van de brandweerpost denkt men de aanrijtijden naar de Goese Polder, Wilhelminadorp en ’s-Heer Hendrikskinderen flink verbeteren. De dekking van ’s-Heer Arendskerke zal daarentegen buiten kantooruren verminderen, maar deze vermindering in de dekking is volgens het brandweerkorps Goes acceptabel.

Op 19 juni zal de gemeenteraad definitief een besluit nemen over de situatie.

Dick Andries (7-6-2008 om 18:59)
Kennelijk een virus in Zeeland. Zo ziekenhuizen, zo brandweer.
Vrijwilliger (7-6-2008 om 10:33)
PRACHTIGE ACTIE MANNEN... LUCTOR ET EMERGO..