Vier aanhoudingen na voetbalwedstrijd

Toegevoegd: 14-06-2008, 14.47 uur
Door: Manfred Berrevoets
VLISSINGEN - Na de EK voetbalwedstrijd heeft de politie Zeeland vier mannen uit Vlissingen aangehouden wegens het verstoren van de openbare orde en het beledigen van politieagenten. Agenten gebruikten een politiehond en pepperspray om omstanders uit elkaar te halen.

Op de Nieuwendijk in Vlissingen ontstond na de voetbalwedstrijd tussen het feestvierende publiek een vechtpartij waar meerdere personen zich mee bemoeiden. Ook een 22-jarige man uit Vlissingen mengde zich hierin en schopte iemand. Agenten die hiervan getuige waren hebben hem vervolgens aangehouden. Tijdens zijn aanhouding heeft de man een van de agenten verwond.

Een 39-jarige man, eveneens uit Vlissingen, belemmerde de politie bij deze aanhouding. Hij werd ook aangehouden.

Rond 01.15 uur zijn nog twee mannen aangehouden op de Nieuwendijk. Een van hen, een 38-jarige man uit Vlissingen, beledigde de dienstdoende agenten, waarop een 39-jarige Vlissinger herhaaldelijk probeerde deze aanhouding te voorkomen.

Nadat omstanders zich ook gingen bemoeien met deze twee aanhoudingen, heeft de politie een diensthond ingezet en pepperspray gebruikt. Een man werd door de diensthond gebeten en is door de politie naar de huisartsenpost gebracht.

Tijdens deze gebeurtenissen is een deur van een politieauto vernield en is een fiets van een bikeragent gestolen. Volgens de politie zijn meer aanhoudingen nog niet uitgesloten.

Jaap (14-6-2008 om 16:15)
Meer dan 15.000 supporters vieren feest in BERN en geen centje pijn... Hier een paar losgeslagen pubers die met politiehonden opgepakt moeten worden wegens orde verstoring.... Heb er één woord voor over TRIEST !
Sinke (14-6-2008 om 15:04)
Waar moet dit naar toe als nederland wint ? Zij die dit doen moeten minimaal 2 maanden de bak in. Zij doen de voetbal in zeer slecht beeld brengen. Het is te hopen dat nederland snel verliest voor dit soort mensen. Wees daarom een echte oranje fan en doe gewoon,dan doe je als gek genoeg.