Vier aanhoudingen na voetbalwedstrijd

Toegevoegd: 14-06-2008, 14.47 uur
Door: Manfred Berrevoets
VLISSINGEN - Na de EK voetbalwedstrijd heeft de politie Zeeland vier mannen uit Vlissingen aangehouden wegens het verstoren van de openbare orde en het beledigen van politieagenten. Agenten gebruikten een politiehond en pepperspray om omstanders uit elkaar te halen.

Op de Nieuwendijk in Vlissingen ontstond na de voetbalwedstrijd tussen het feestvierende publiek een vechtpartij waar meerdere personen zich mee bemoeiden. Ook een 22-jarige man uit Vlissingen mengde zich hierin en schopte iemand. Agenten die hiervan getuige waren hebben hem vervolgens aangehouden. Tijdens zijn aanhouding heeft de man een van de agenten verwond.

Een 39-jarige man, eveneens uit Vlissingen, belemmerde de politie bij deze aanhouding. Hij werd ook aangehouden.

Rond 01.15 uur zijn nog twee mannen aangehouden op de Nieuwendijk. Een van hen, een 38-jarige man uit Vlissingen, beledigde de dienstdoende agenten, waarop een 39-jarige Vlissinger herhaaldelijk probeerde deze aanhouding te voorkomen.

Nadat omstanders zich ook gingen bemoeien met deze twee aanhoudingen, heeft de politie een diensthond ingezet en pepperspray gebruikt. Een man werd door de diensthond gebeten en is door de politie naar de huisartsenpost gebracht.

Tijdens deze gebeurtenissen is een deur van een politieauto vernield en is een fiets van een bikeragent gestolen. Volgens de politie zijn meer aanhoudingen nog niet uitgesloten.

17-jarige (19-6-2008 om 09:20)
Het is wel makkelijk he om altijd maar de pubers en tieners de schuld te geven, maar 9 van de 10 keer zijn er nog oudere mensen bij betrokken. dat is pas in 1 woord TRIEST
Kool0s (16-6-2008 om 18:16)
Mensen waren gewoon bezopen en toen liep opeens alles uit de hand en dit heeft niks met de ek wedstrijd te maken want dat was nog een tog feest!
Strapats (15-6-2008 om 23:59)
He mensen, eerst lezen, dan nogmaals lezen, daarna pas comments plaatsen en geven. Lees ik hier nou jeugd?? Mij maak je niet wijs dat 1 man van 38 en 2 mannen van 39 tot de 'jeugd' gerekend kunnen worden. De jeugd (wat latere jeugd: jong volwassenen) heeft slechts 25% aandeel in dit incident.
Peer (15-6-2008 om 17:05)
Rare berichtgeving, hoewel het gebeurde na de voetbal staat het er volgens mij los van en was het zo'n opstootje die elk weekend wel ergens gebeuren, helaas. Er staat nergens dat de voetbal de aanleiding is en om 0115 was de wedstrijd al een tijdje klaar.
Frans (14-6-2008 om 21:12)
Flink aanpakken dat tuig!!!Flink??? Daar moet je veel vraagtekens bij zettten in Nederland.
Annemie (14-6-2008 om 18:08)
@Jaap (16u15) : Hoelang blijft iemand puber?? Niets zo gemakkelijk dan alles op de jeugd te schuiven. Drie van deze personen kunnen vader van een puber zijn. Al met al wel vervelend dat iets gezelligs zo vaak moet uitmonden in vechtpartijen.