twee Aanhoudingen na schietincident

Toegevoegd: 15-06-2008, 17.01 uur
Door: Manfred Berrevoets
VROUWENPOLDER - De politie Zeeland heeft twee verdachten aangehouden voor het schietincident op de Fort den Haakweg bij Vrouwenpolder.

De verdachten betreffen twee jongens van 16 en 17 jaar oud, ze zijn afkomstig uit Middelburg en de gemeente Veere. Beide jongens hadden samen naar de voetbalwedstrijd Nederland-Frankrijk gekeken en hierbij de nodige biertjes achterovergeslagen.

Na afloop van de wedstrijd zijn beide jongens huiswaarts gekeerd en in de schuur van de woning van één van hen vonden zij een luchtbuks. De jongens zijn met het ding de straat op gegaan en hebben er, voor de lol, mee op verkeersborden, een electriciteitskastje en het raam van een auto geschoten. Ook zouden zij een paar keer in de lucht hebben geschoten.

Vermoedelijk is hierbij de vrouw geraakt, zij fietste toevallig voorbij. Een getuige had beide jongens rond zien lopen met de luchtbuks en toen het verhaal in Vrouwenpolder rondging dat er een vrouw beschoten was, was de link al gauw gelegd.

De jongens hebben bekend en zeggen veel spijt te hebben van hun onverantwoordelijke gedrag. Zij beseffen dat er veel ernstiger dingen hadden kunnen gebeuren als de vrouw op een andere plek geraakt was.

Vonck (16-6-2008 om 18:38)
Een buks vinden? Ga weg joh! Je weet echt wel wat er in je schuur ligt. En voor de lol op dingen schieten? Dit wordt allemaal goedgekeurd omdat ze spijt betuigen? Aanpakken voor zware mishandeling met een vuurwapen!
:S (16-6-2008 om 12:21)
Wapens zijn om te doden , niet voor de fun
Peter (16-6-2008 om 10:48)
Misschien als straf zelf eens laten voelen hoe lekker zo'n 4,5 mm kogeltje voelt? Maar beter dat het een luchtbuks was en geen echt vuurwapen!