Uitslaande woningbrand Vlissingen

Toegevoegd: 30-06-2008, 19.54 uur
Uitslaande woningbrand Vlissingen
Door: P.Z.C.
VLISSINGEN - Door een uitslaande brand op de derde etage van een portiekflat aan de Schaepmanstraat in Vlissingen, is de woning (voorlopig) onbewoonbaar geworden.

De brand brak maandag uit aan het einde van de middag. In de woning was op dat moment niemand aanwezig. Bij de melding werd uitgegaan van een uitslaande brand op zowel de tweede als derde verdieping. Dat in combinatie met het moment van de dag - zo rond etenstijd, wanneer veel mensen thuis zijn - maakte dat de brandweer met groot materieel uitrukte.

Twee blusvoertuigen, een hoogwerker en de ladderwagen werden opgeroepen. Volgens officier van dienst van de stadsgewestelijke brandweer, Sjaak Vermeulen, heeft snel optreden van de politie erger voorkomen.

De politie was snel ter plaatse en had de portiekwoningen al ontruimd toen de brandweer arriveerde. Die kon daardoor onmiddellijk beginnen met blussen. Burgemeester Dijkstra van Vlissingen kwam zich ter plaatse nog op de hoogte stellen van de bluswerkzaamheden en sprak nog belangstellend met enkele gedupeerden.

Ex-Vlissinger (2-7-2008 om 01:50)
Tien minuten... Dat krijg je als je in zo'n gebied geen 24-uursdienst hebt... Stond het er een jaar of vijftien geleden beter voor.
Bewoner (1-7-2008 om 11:12)
Uhm het duurde 10 minuten voordat de brandweer er was. De politie was er eerder en de ontruiming werd inderdaad door buren gedaan. Ik zag vandaag trouwens recherche voor de deur staan, brandstichting onderzocht?
Gabriëlle (1-7-2008 om 10:21)
De bewoners waren gewaarschuwd door alerte overburen die onmiddellijk in actie kwamen. Super! Er waren mensen die lagen te slapen en gelukkig werd er niet gedacht "oh, die zal wel niet thuis zijn". Petje af voor zulke superburen!
Léon (1-7-2008 om 08:07)
Ik zou graag willen meedelen dat het portiek ontruimd is door buurt bewoners. Met zijn tweeën zijn ze de flat door gelopen en alle bewoners gewaarschuwd. Toen alle bewoners buiten waren stond de politie net ter plaatse. Jongens goed gedaan!
V/d Putte (30-6-2008 om 21:43)
Ik wil even mijn complimenten geven aan de brandweer.. Ik vond dat ze erg snel ter plaatse waren!! (hun moeten ook van huis komen) Bij aankomst ook snel naar binnen, en de brand was snel onder controle. goed werk mannen !!