Kind zwaargewond op strand Groede

Toegevoegd: 14-07-2008, 15.05 uur
GROEDE - Op het strand aan de Zeeweg bij Groede is maandagmiddag een 12-jarige Duitse jongen zwaargewond geraakt nadat hij werd bedolven onder het zand.

Het ongeluk gebeurde rond 14.50 uur nabij standpaviljoen De Caroussel, gelegen tussen Nieuwvliet-Bad en Nieuwseluis. De jongen was samen met enkele anderen kinderen een tunnel aan het graven in de duinen toen deze plotseling instortte.

Het kind kon onder het zand vandaan worden gehaald maar de jongen was al buiten bewustzijn. Omstanders startten met reanimeren en zij kregen later hulp van twee ambulanceteams en de traumahelikopter uit Rotterdam. De jongen is in kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis in Brugge.

Janna (15-7-2008 om 20:07)
Heel erg triest allemaal. Wiens schuld het is maakt niet uit, die jongen is nu overleden en dat is afschuwelijk. Iets wat je je hele leven niet meer vergeet.
NHtje (15-7-2008 om 16:51)
Hoevaak moet zoiets nog gebeuren? Het zoveelste slachtoffertje dat op deze manier om het leven komt... elk jaar is het weer raak! Sterkte aan de nauwbetrokkenen; ouders, hulpverleners enz.
Heel erg (15-7-2008 om 15:47)
Het is een zeer trieste gebeurtenis, maar kinderen spelen. Om nu te zeggen hoe onverantwoord het is, dat zullen de ouders nu zelf wel weten. Dat moet ze niet ingewreven worden.
Engeltje (15-7-2008 om 12:23)
Ik wens de ouders en vrienden van het overleden jongetje veel sterkte toe. Mogen zij de kracht vinden om dit zware verlies een plekje te geven.
Treurig (15-7-2008 om 11:32)
Helaas is het fout afgelopen, sterkte voor alle betrokkenen. Ik denk toch dat Peer gelijk heeft. Wat hij bedoeld is dat wij als lokalen iedere keer dit soort berichten lezen. Dat hakt er goed in en daardoor geven we dat automatisch door aan onze kinderen, die daardoor beter voorbereid zijn.
Samantha (15-7-2008 om 09:21)
Ik vind de reactie van peer nogal wat aan de vreemde kant. Een Nederlandse jongen of een Belgische of een wat dan ook van die leeftijd kan ook een tunnel aan de duinrand graven. Ik bedoel hier maar mee te zeggen dat het de beste kan overkomen...