Jongen strandongeluk Groede overleden

Toegevoegd: 15-07-2008, 11.02 uur

GROEDE - De 12-jarige Duitse jongen die maandag ernstig gewond raakte bij een ongeluk op het strand in Groede is overleden. Dat heeft de politie dinsdagochtend bekend gemaakt.

De jongen, afkomstig uit Krefeld, was met enkele vriendjes op het strand aan het spelen toen de tunnel - 2 meter diep en 3 meter breed - die hij bij de duinen had gegraven rond 14.50 uur plotseling instortte. Het slachtoffertje werd bedolven onder het zand.

Hij kon door omstanders uit het zand worden getrokken, maar was toen al buiten bewustzijn. De jongen werd gereanimeerd en met de traumahelikopter naar het ziekenhuis in het Belgische Brugge gebracht. Daar is hij vanmorgen aan zijn letsel overleden.

Zie ook:
- Kind zwaargewond op strand Groede (14-07-2008)

Anoniem (15-7-2008 om 23:02)
Veel sterkte aan de familie van het jongetje! Ik ben zelf strandwacht, ik haal regelmatig kinderen uit de duinen, sommige willen niet luisteren en dan vertel ik het verhaal van wat er is gebeurd met dit jongetje, de meeste kinderen schrikken ervan en spelen niet meer in de duinen!
Elly (15-7-2008 om 20:15)
Helaas is het niet mogelijk om kinderen van 12 jaar constant in het oog te houden. En het gevaar van het spelen in zand wordt (vooral door niet-Zeeuwen) erg onderschat. Vreselijk nieuws, heb zelf een zoon van die leeftijd. Je zult als ouder dit bericht maar krijgen...
A (15-7-2008 om 19:16)
Ik wens de ouders veel sterkte toe met dit verlies.Het had niet moeten gebeuren.Ze kunnen bijvoorbeeld in de vakantiewoningen de mensen waarschuwen d.m.v folders of iets dergelijks en in alle talen
Snel (15-7-2008 om 18:52)
Het was net al op het jeugdjournaal dat het gevaarlijk is. en ik heb vanmiddag al flyer gezien. sterkte voor de ouders
Eric (15-7-2008 om 18:29)
Heel veel sterkte toegewenst aan de ouders en familie van deze jongen. Misschien is het een idee om borden op de stranden te plaatsen met een verbod om dieper dan b.v. 50 cm te graven zodat dit wel recreatief kan maar niet gevaarlijk is.
Ongeloof (15-7-2008 om 17:56)
Natuurlijk wil ik mijn medeleven betuigen aan deouders bij het verlies van hun kind. Toch stel ik me vragen bij het ongeluk. Hadden de ouders niet óf beter moeten toezicht houden óf hun gezond verstand moeten gebruiken om in te zien dat de jongens gevaarlijk bezig waren?