1 file van totaal 8 km

Tweede slachtoffer Sluiskil overleden

Toegevoegd: 17-07-2008, 11.31 uur
SLUISKIL - Het tweede slachtoffer van het ongeluk op de Westkade in Sluiskil, een 41-jarige man uit Terneuzen, is overleden. Dat heeft de politie bevestigd.

Francois Jansen van Rosendaal sr., lid van de Terneuzense vrijwillige brandweer, raakte dinsdag zwaargewond toen hij samen met een collega in een truck van de gemeente Terneuzen in een diepe watergang terecht kwam.

Het slachtoffer werd in kritieke toestand overgebracht naar het Universitair Ziekenhuis in Gent. Zijn familie werd donderdagochtend rond half zes naar het ziekenhuis geroepen. De 41-jarige man overleed daar rond 09.00 uur aan zijn verwondingen, aldus de gemeente Terneuzen in een persverklaring.

De andere inzittende van de vrachtwagen, de 45-jarige uitzendkracht André van Dam, overleed ter plekke aan zijn letsel. De exacte oorzaak van het ongeluk is nog steeds niet duidelijk. De Terneuzense locoburgemeester Adhémar van Waes laat in een reactie weten dat binnen de gemeente verbijsterd en vol ongeloof op het slechte nieuws is gereageerd.

"We zijn overmand door een gevoel van machteloosheid en verdriet. Na een eerder positief bericht hoopten we juist op mogelijk herstel van François. Het heeft helaas niet zo mogen zijn.”, aldus Van Waes.

Het overlijden van de 41-jarige man is hard aangekomen bij de Terneuzense brandweer. Het korps verloor in maart van dit jaar ook al één van haar leden. Bij een ongeval tijdens een zoekactie onder water kwam de 38-jarige brandweerduiker Wim Matthijssen om het leven. Francois Jansen van Rosendaal was sinds oktober 1988 werkzaam bijn de gemeente Terneuzen. Hij was enkele jaren lid van de brandweer.

Zie ook:
- Ongeluk Sluiskil is grote klap (16-07-2008)
- Dode en zwaargewonde bij ongeluk Sluiskil (15-07-2008)

Ilse (19-7-2008 om 13:17)
Ik wens de gezinnen, familie en vrienden heel veel sterkte toe bij dit zware verlies! Liefs Ilse
Freddy Juanita en Joysie de Jong Buysse (17-7-2008 om 23:21)
Wij wensen beide families heel veel sterkte en moed met dit verlies . Freddy , Juanita en Joysie de Jong-Buysse
MJ Oomen Leidingtechniek (17-7-2008 om 20:08)
Aan al de nabestanden van Francois en Andre heel veel sterkte en wat een gemis!!
Rob van de Bank (17-7-2008 om 19:37)
Verschrikkelijk i.h.b. voor de nabestaanden! Ik hoop dat zij kracht zullen putten uit de goede herinneringen. Nu de oorzaak nog vaststellen, zodat we daar van kunnen leren om herhaling te voorkomen. Alle betrokkenen wijsheid gewenst!
Arjan (17-7-2008 om 17:11)
Veel sterkte voor beide familie's ook in het bijzonder brandweer terneuzen
Esther (17-7-2008 om 16:39)
Ik wens alle nabestaanden, vrienden, familie, kennissen en de collega's bij de gemeente en brandweer Terneuzen het veel sterkte de komende periode.