KNRM redt omgeslagen scouts op Veerse Meer

Toegevoegd: 21-07-2008, 20.14 uur
KAMPERLAND - De bemanning van de KNRM-reddingboot John Stegers heeft maandag bij Kamperland twee scouts uit het water gered. De twee waren omgeslagen met hun scoutingvlet.

Het voorval werd rond 11.00 uur opgemerkt door de bewoner van een nabij gelegen vakantiewoning. Binnen tien minuten voor de reddingboot uit richting de opgegeven positie tussen de Mosselplaat en de Schotsman.

Ter plekke werden twee scouts en de vlet aangetroffen. De bemanning nam de twee direct aan boord en bracht ze naar de wal. Daar werden ze door omstanders voorzien van droge kleren. Vier andere opvarenden waren inmiddels al op de kant.

De leiders van de scoutinggroep, de 'Leif Erikson' uit Voorschoten, besloten samen met de KNRM om de kinderen over te brengen naar het scoutkamp in Arnemuiden. De boot werd vervolgens met de John Stegers geborgen, waarna deze weer overgedragen kon worden aan de scouts.

Er stond op het moment van het ongeluk een harde zuid-westen wind met een kracht 5. De watertemperatuur van het Veerse Meer is momenteel 19 graden.

Peer (22-7-2008 om 10:15)
Onverantwoorde acties van de scouts, zag ze gisteren ook de Oosterschelde opvaren met vier van die kleine vletjes terwijl er een windkracht 7 stond, echt te gevaarlijk voor woorden.