Agent achtervolgt in vrije tijd autodief

Toegevoegd: 30-07-2008, 06.31 uur
VLISSINGEN - In Vlissingen is is dinsdag een man opgepakt na een achtervolging. Hij reed in een gestolen auto.

De man werd rond 13.00 uur opgemerkt door een politieagent die op dat moment niet aan het werk was. Hij wist echter dat de auto waar de man in reed gesignaleerd stond als gestolen. Zodoende zette hij de achtervolging in en waarschuwde hij zijn collega's.

Vanaf de Edisonweg in Vlissingen is de agent de auto gevolgd en de achtervolging eindigde in de Rembrandtlaan. Daar liet de bestuurder de auto achter en zette het op een lopen. De agent ging er achteraan en ving de boef die zich in een tuin van een woning in de Bonedijkestraat had verstopt.

Door de collega's van de agent is de dief overgebracht naar het politiebureau waar hij is gehoord. Hij ontkent de auto te hebben gestolen. De man is in verzekering gesteld en zit nu vast in een politiecel in Torentijd.

De auto is in beslag genomen en wordt nog door de technische recherche onderzocht op sporen.

Droes (30-7-2008 om 10:41)
Heel goed! En Camiel gelukkig dat er nog mensen zijn die dit doen. En er dus voor zorgen dat Nederland niet door dieven e.d geregeerd wordt.
Corry (30-7-2008 om 10:37)
Hij heeft wel een risico gelopen met deze achtervolging maar ik vind het wel lef hebben van deze agent. Hij heeft wel collega's opgeroepen voor hulp en dat heeft de overleden agente niet gedaan als ik het goed had begrepen. Ze moeten harder optreden tegen criminaliteit hier lijkt het op Amerika
K (30-7-2008 om 08:24)
Goede daad ! Maar denk aan jezelf, zonder wapen onderweg gaat wel eens goed mis!
Camiel (30-7-2008 om 08:13)
Lekker slim van deze agent hij was zeker even vergeten dat, nog geen maand geleden een collega van hem onder dergelijk omstandigheden werd gedood. Zonder uniform en zonder wapen zonder back-up, hier is maar een zinnetje voor. Ongelofelijk stom.