Lintje voor hulpverleningswerk

Toegevoegd: 13-09-2008, 18.48 uur
GOES - Wim Grootjans uit Goes heeft vandaag een koninklijke onderscheiding gekregen, onder meer voor zijn werk voor de LOTUS en de EHBO.

Grootjans werd op 14 mei 1933 in Kattendijke geboren. Hij was van 1967 tot 2000 betrokken bij de Koninklijke Nederlandse Vereniging Eerste Hulp bij Ongelukken. Behalve zijn EHBO-diploma heeft hij ook de Landelijke Opleiding Tot Uitbeelding Slachtoffers (LOTUS) gehaald.

Vanaf 1976 maakte hij zich verdienstelijk door bij iedere EHBO-opleiding en herhalingsles in de rol van ‘slachtoffer’ te kruipen. Van september 1983 tot september 1992 was hij bestuurslid/adjunct-voorzitter van de Lotuskring.

Grootjans werd zaterdag in de Bruine Vloothaven aan de Houtkade in Goes door burgemeester Van der Zaag onderscheiden als lid in de orde van Oranje-Nassau. Hij werd naast zijn werk voor de hulpverlening ook onderscheiden voor zijn betrokkenheid bij de Stichting Zeeuwse Klipper Avontuur. Hier was hij de afgelopen 24 jaar binnen diverse functies actief.

Wim Grootjans is door zijn leeftijd en gezondheidsklachten gedwongen te stoppen met zijn werk bij de Stichting.

Henk en Leny van Raaijen te Rilland (14-9-2008 om 12:52)
Wim, hierdoor feliciteren wij jou met die waardevolle waardering. Dat jouw inzet en handelen velen tot goed voorbeeld mag zijn. Jammer dat je wegens gezondheidsproblemen moet stoppen met deze werkzaamheden. We hopen dat nog veel tijd wordt gegeven om van het leven te kunnen (blijven) genieten.