Scooterrijder overleden na ongeluk

Toegevoegd: 18-09-2008, 15.08 uur

De video wordt ingeladen...

VLISSINGEN - De scooterrijder die donderdagmiddag in Vlissingen zwaargewond raakte bij een ongeluk is overleden. Dat heeft de politie bevestigd.

Het ongeluk deed zich rond 14.10 uur voor op de kruising van de President Rooseveltlaan met de Bloemenlaan. De scooterrijder, een 51-jarige man uit Vlissingen, kwam op de voorruit van de auto van een 23-jarige Vlissinger terecht en klapte vervolgens op het wegdek.

Een opgeroepen traumahelikopter werd gecancelled. De gewonde is met spoed per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Vlissingen. Daar overleed hij later vandaag aan zijn verwondingen. Voor zover bekend raakte de automobilist niet gewond.

De Vlissingse automobilist reed over de President Rooseveltlaan, komende vanuit de richting van de Koudekerkseweg toen de 51-jarige plotseling de kruising overstak. De bromfietser verzuimde voorrang te verlenen.

De politie moest het verkeer enige tijd omleiden. Getuigen van het ongeluk wordt verzocht zich te melden bij de politie via 0900-8844. Zij kunnen zich ook melden op het bureau in Vlissingen.

Ikke (18-9-2008 om 17:45)
Ik wil niet veel zeggen, ik fiets er...maar vind het een doodeng kruispunt! Gemeente Vlissingen bescherm AL uw inwoners,doe er iets aan! Jong of oud, het is geen doen,met spitsuur,kun je rustig een half uur uittrekken hoor voor je over bent.
Doesje (18-9-2008 om 17:25)
Sorry anoniem maar dit is een kruispunt waar al jaren veel gebeurd. Ik woon er zelf heel vlakbij. Het wordt echt hoog tijd dat ze is wat doen. Ga zo een klacht indienen, de volgende keer ligt mijn kind daar en die moet iedere dag daar oversteken voor naar school.
J (18-9-2008 om 16:58)
Wie is de volgende?? Elke dag steken er hier honderden scholieren over. Het wordt tijd dat de gemeente in actie komt, het plan ligt al klaar en moet alleen nog worden uitgevoerd.
Mevr.M (18-9-2008 om 16:56)
Ik ben het niet helemaal eens met anoniem,want dit betrof deze keer een ouder iemand.Het is al jaren bekend dat dit een gevaarlijk kruispunt betreft,en vooral in het spitsuur.Een oplossing zoals bijv. bij de Esso zou perfect zijn.Gelijk betere doorstroming van verkeer.
A. (18-9-2008 om 16:37)
Hey anoniem, niet alle scooter/brommer bestuurders rijden asociaal. Geloof het of niet maar er rijden ook nog "originele" scooters en brommers rond, zoals bij deze scooter het geval is. Ik word zelf ook vaak genoeg gevaarlijk ingehaald door asociale auto's.
Juul (18-9-2008 om 16:32)
Moeten er nog meer enstige ongelukken gebeuren? Wordt er dan pas wat gedaan aan dit kruispunt? Zo kan je toch nooit je kind veilig naar school laten gaan..